خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

ثبت برند در کانادا به وسیله افراد حقیقی ( اشخاص ) و حقوقی ( شرکت ها ) صورت می پذیرد که اگر شرکت از نوع سهامی باشد به دو صورت فدرال و یا استانی قادر به ثبت برند تجاری در کانادا خواهید بود .
اگر بخواهیم برندی که خدمات و محصولات یک شرکت را معرفی می کند و اهمیت زیادی در کسب و کارهای تجاری دارد در کشور کانادا به ثبت برسانیم باید قوانینی را رعایت کنیم که در این مقاله به بررسی اطلاعاتی در رابطه با ویژگی های ثبت برند در کانادا و مزایایی که خواهد داشت ، می پردازیم تا آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید .

ثبت برند در کانادا

اگر شرکتی سهامی بخواهد در کانادا برند خود را به ثبت برساند ، در نوع استانی باید با توجه به قوانینی که آن شهر یا استان دارد ثبت برند خود را انجام دهد که در حالت فدرال نیز باید بر اساس قوانین کشور کانادا به ثبت برند اقدام کند .
برند باید به گونه ای باشد که سبب گمراه شدن مخاطب نشود و آنها دچار اشتباه نشوند و همچنین نیاز به برندی خاص دارید که سبب تمایزش از برند های دیگر شود و این برند باید با توجه به قوانینی که در کشور کانادا وجود دارد تعیین شود و نظم عمومی را به هم نزند .

ثبت برند در کانادا 

مزایا و امتیازات ثبت برند در کانادا

با ثبت برند در کانادا به حمایتی قانونی دست پیدا می کنید تا از برند خود محافظت کنید ، در واقع برای حفاظت از برند خود در برابر دیگر برند هایی که در کانادا به ثبت رسیده اند حق انحصاری خواهید داشت .
نهاد های خارجی و شهروندان با داشتن برندی تجاری در کشور کانادا این اجازه را خواهند داشت که به ثبت دامنه های خود بپردازند و مهم نیست که در این کشور اقامت و دفتر دارند یا خیر .

کانادا در پروتکل مادرید عضو می باشد و از این رو علامت و برند تجاری را در رابطه با ثبت بین المللی می توانید تمدید نمایید که ثبت برند سود بیشتری برایتان خواهد داشت و از مزایای آن بهره مند خواهید شد .

خصوصیات برند ثبت شده در کانادا 

خصوصیات برند ثبت شده در کانادا

اگر بیشتر از ۳ سال از زمانی که برند خود را در کانادا به ثبت رسانده اید گذشته باشد  شخص ثالث می تواند تقاضا کند که آن را به دلیل عدم استفاده لغو کنند که گاهی ممکن است این عدم استفاده توجیه شود و لغو صورت نگیرد و گاهی یک برند حقوقی را دریافت می کند که برند دیگر آن حقوق را نخواهد داشت .
اینکه برند ثبت شده از چه حقوقی برخوردار شود از طریق اداره ثبت بررسی می شود .

برای اینکه برند خود را در کشور کانادا ثبت کنید در ابتدا از طریق حضوری و یا آنلاین برای ثبت کردن برند داخلی می توانید اقدام کنید و وقتی برند تان در کانادا به ثبت رسید تا مدت ده سال اعتبار خواهد داشت .
بعد از اینکه این مدت به پایان رسید صاحب برند تقاضای تمدید می تواند داشته باشد که در این حالت برای ده سال دیگر نیز اعتبار داده می شود که در صورت انقضای برند تجاری برای تمدید آن تا ۶ ماه پس از تاریخ منقضی شدن می توان اقدام کرد و جریمه پرداخت نمود .

مراحل ثبت برند در کانادا

مراحل ثبت برند در کانادا

اولین مرحله این است که ثبت برند داخلی را انجام دهید که برای این منظور به شیوه حضوری یا آنلاین می توانید اقدام کنید که بعد از اینکه درخواست خود را برای ثبت برند به اداره مربوطه فرستادید باید توسط اداره مالکیت صنعتی استعلام بگیرید تا مطمئن شوید که تکراری نیست .
همچنین از این نظر که این برند با قوانین کانادا مطابقت دارد باید بررسی شود و سپس مهلتی داده می شود تا شخص ثالث به تقاضای برند اعتراض کند .

در صورتی که هیچ مخالفتی با ثبت برند وجود نداشته باشد این اقدام صورت می گیرد و برای اینکه اظهارنامه را ثبت و تکمیل کنید باید هزینه ای پرداخت نمایید ، سپس گواهی ثبت برند برایتان صادر می شود .

سامانه ثبت شرکت نیک

مشاوره ثبت برند در کانادا

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر در مورد ثبت برند در کانادا و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و یا دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید .
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید .