خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

در این مقاله قصد داریم در مورد ثبت نام در سامانه ثنا ، آشنایی با این سامانه ، هدف از روی کار آمدن این سامانه و موارد مربوط به آن به طور کامل توضیح دهیم .
لازمه اجرای حکم ، رسیدن ابلاغیه ( پیام ، نامه ) به شخص مربوطه یا وکیل وی می باشد به همین دلیل است که در قانون آیین دادرسی مدنی گفته شده است حکم یا باید به صورت حضوری و یا به شکل رونوشت گواهی باشد .

به عبارتی دیگر حکم فقط زمانی اجرا خواهد که فرد در روند پرونده حضور داشته باشد و از این فرآیند آگاه باشد .
ثنا یکی از مهم ترین سامانه ها در رابطه با دریافت ابلاغیه های الکترونیک می باشد که کاربرد های متعددی دارد که لازمه بهره مندی از آن ها ، ثبت نام در سامانه ثنا است .

ثبت نام در سامانه ثنا

پس از ثبت نام ، به هر یک از متقاضیان کارتابل هایی اختصاص داده می شود که با ورود به آن می توانند ابلاغیه های دریافتی را مشاهده کنند .
همچنین از طریق پیامک نیز به متقاضی اعلام می شود که ابلاغیه ای ارسال شده است .

هدف از سامانه ثنا

همانطور که ذکر شد سامانه ثنا کاربرد های متعددی دارد که از جمله برخی از آن ها ارائه دادخواست ، رویت ابلاغیه در سامانه ثنا ، ارائه اظهارنامه ، ثبت شکایت ، احترام به حریم خصوصی اشخاص و … می باشد .

اما می توان گفت مهم ترین فایده این سامانه در دریافت ابلاغ ها به متقاضیان است چنانچه پیش از روی کار آمدن این سامانه ، ابلاغیه ها باید به صورت فیزیکی به دست شخص می رسید و برای دسترسی به افراد محدودیت هایی ایجاد می نمود چنانچه با حضور نداشتن فرد در اقامتگاه این روند تا سه بار باید تکرار می شد .

دریافت ابلاغیه های الکترونیک از طریق این سامانه در همه جا به راحتی در دسترس است و تاثیر به سزایی در تسریع و نظم دهی به این فرآیند دارد .

سامانه ثنا

مراحل ثبت نام در سامانه ثنا

ثبت نام در سامانه ثنا بسیار ساده است چنانچه در سه گام به صورت مفصل به آن می پردازیم .

1 . مراجعه به سامانه

سامانه ثنا که توسط قوه قضاییه روی کار آمد ، و ورود به سامانه ثنا فقط به نشانی https://sana.adliran.ir/Sana می باشد و هیچ سامانه رسمی دیگری برای دریافت این ابلاغیه ها وجود ندارد .

2 . تکمیل اطلاعات درخواستی سامانه

ثبت نام از طریق سامانه درحال حاضر فقط برای  اشخاص حقیقی امکان پذیر است و اطلاعات هویتی ، نشانی اقامتگاه شخصیت ، شماره تماس و سایر اطلاعات درخواستی باید در سامانه تکمیل گردد که در انتها به هر شخص کد رهگیری اختصاص داده می شود .

اشخاص حقوقی جهت ثبت نام میبایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.
لیست آدرس و اطلاعات تماس این دفاتر در قسمت “ثبت نام شخص حقوقی” موجود میباشد.

ثبت نام در ثنا

3 . مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و فعال سازی کارتابل

برای استفاده از این سامانه باید کارتابل هر شخص فعال گردد و فعالسازی فقط با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی با در دست داشتن شناسنامه ، کارت ملی و کدرهگیری ( که پس از ثبت نام اولیه دریافت کردید ) امکان پذیر است .

سامانه ثبت شرکت نیک

ثبت شرکت نیک با هدف جلب رضایت متقاضیان امور ثبتی ، کلیه این خدمات از جمله ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت ها ، امور حسابداری و مالیاتی شرکت ها و … را در کوتاه ترین زمان ممکن و چهل درصد زیر قیمت بازار صورت می دهد و با افتخار به عنوان اولین موسسه ثبتی در ایران پذیرای مدیران شرکت های کوچک و بزرگ است .

سامانه ثبت شرکت نیک

جهت دریافت مشاوره تخصصی رایگان و انجام کلیه امور مذکور می توانید از طریق شماره 02188888822 با کارشناسان ما در تماس باشید و همچنین تمامی مقالات آموزشی ثبت شرکت را نیز در سامانه اینترنتی ثبت نیک به نشانی https://nikregister.com مطالعه نمایید .