خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

در این مطلب قصد داریم درباره ثبت شرکت سهامی خاص با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این زمینه برای شما گردآوری و در اختیارتان قرار دهیم.
یکی از انواع شرکت‌ های تجاری در کشور ما شرکت‌ های سهامی خاص هستند.
در این نوع از شرکت‌ ها و تمام سرمایه اولیه شرکت توسط مؤسسین تأمین می‌ شود و به‌ همین دلیل به آنان شرکت سهامی خاص گفته می‌ شود.
در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ثبت شرکت سهامی خاص چگونه است و خصوصیات آن چیست؟

از مهم‌ ترین خصوصیات ثبت شرکت سهامی برای ثبت شرکت سهامی خاص باید شرایط زیر را دارا باشید حداقل ۳ نفر باید به‌ عنوان مؤسس یا عضو اصلی شرکت حضور داشته باشند و افراد باید به سن قانونی رسیده و دارای ۱۸ سال تمام باشند.
حداقل سرمایه‌ ای که برای شرکت در نظر گرفته می‌ شود ۱ میلیون ریال است و در هنگام ثبت شرکت حداقل ۳۵ درصد از سرمایه باید به حساب شرکت واریز شود.

در صورتی‌ که افراد از سرمایه‌ های غیرنقدی استفاده می‌ کنند باید در اظهارنامه آن را منعکس کرد.
تمام سرمایه شرکت باید توسط مؤسسین تأمین شود. در هنگام ثبت شرکت شرایط صدور گواهینامه یا ورقه سهم ممکن خواهد بود در صورتی‌ که هر ۱ از افراد تخلفی را انجام دهند اشخاص ثالث مسئول جبران خسارت خواهند بود.

در شرکت‌ های سهامی خاص حداقل ۲ نفر باید به‌ عنوان اعضای هیئت‌ مدیره مشخص شده و هر یک از اعضا باید دارای حداقل یک سهم باشند.
همچنین لازم است که اعضای هیئت‌ مدیره دارای سوء پیشینه کیفری نباشد.

ثبت شرکت سهامی خاص

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

در ثبت برند شرکت‌ مواردی را باید رعایت کرد و باید آنان را به چشم قوانین مشاهده کرد.
یکی از قوانین مهم این است که به دلیل آنکه افراد دارای سهام هستند. شرکت‌ به سهام تبدیل می‌ شود.
نقل‌ و انتقال سهام حتی به افراد بی نام به‌ راحتی صورت می‌ پذیرد و همچنین اعتبار شرکت‌ های سهامی برای دریافت وام از بانک‌ ها یا شرکت در مناقصه ها از فعالیت تجاری شرکت‌ هایی با مسئولیت محدود طبعا بیشتر خواهد بود.

هر یک از اعضای شرکت سهامی خاص به‌ اندازه‌ سهم خود در شرکت مسئولیت دارند و تمامی سهام‌ داران در انتخاب اعضای هیئت‌ مدیره نقش داشته و صاحب‌ نظر هستند.
از دیگر مزایای ثبت شرکت می‌ توانیم به تقسیم سرمایه به سهام اشاره کنیم.
هر کس به اندازه سهام خود می‌ تواند اقدام به خرید و فروش سهام های دیگر کند و به‌ این‌ ترتیب زمینه‌ ای فراهم می‌ شود تا فرد با جمع سهام خود در شرکت فعالیت‌ های تجاری بزرگتری را انجام دهد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌ های سهامی چیست؟

به‌ منظور ثبت شرکت سهامی خاص باید مدارکی را آماده و تحویل دهید. مدارکی که در ادامه به بیان آنان می پردازیم باید حتما برای ثبت شرکت تحویل داده شوند.
در صورت نقص یا عدم تحویل مدارک مراحل ثبت شرکت با مشکل مواجه شده و ممکن است فرآیند ثبت شرکت بسیار هزینه بر یا طولانی شوند.
لذا آماده سازی این مدارک و تحویل به موقع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این مدارک اعم از کپی کارت ملی تمامی سهام‌ داران شرکت، ۲ برگ اصل اظهارنامه شرکت‌ های سهامی خاص که به امضای تمام سهام‌ داران رسیده باشد، لازم است که ۲ جلد اساسنامه شرکت را به امضای کلیه سهام‌ داران تحویل دهید. فتوکپی از شناسنامه شرکا و بازرسین، ۲ نسخه از صورت‌ جلسه ای که حتما به امضای مدیران شرکت رسیده باشد، مجوز حتما باید ارائه شود، گواهی اعم از پرداخت حداقل ۳۵ درصد از سرمایه شرکت باید ارائه گردد.
در ادامه بیشتر درباره مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت توضیح خواهیم داد.

اساسنامه شرکت باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

همان‌ طور که گفتیم یکی از مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی ارائه اساسنامه است.
اساسنامه باید دارای مواردی باشد که در ادامه به آن اشاره می‌ کنیم.
نام شرکت باید حتما در اساسنامه ذکر شود.
موضوع شرکت به‌ صورت کامل و صریح درج‌ شود.
شرکت مرکزی و شعبات آن باید در اساسنامه درج شوند.
مبلغ سرمایه‌ ای که برای شرکت مدنظر دارید به‌ صورت نقدی و غیرنقدی باید تفکیک‌ شده و بیان شود.

نام تمامی سهام‌ داران و تعداد سهام آنان باید در اساسنامه لحاظ شده و نحوه انتقال سهام نیز باید در اساسنامه شرکت بیان شود.
تمام قوانین و مقررات شرکت باید در اساسنامه وجود داشته باشند و وظایف و اختیارات مدیران و تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به شرکت بسپارند در اساسنامه موجود باشد.
تعداد بازرسین شرکت، شرایط تغییر اساسنامه و… باید حتما در اساسنامه ارائه‌ شده وجود داشته باشد.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

به‌ طورکلی ۷ مرحله برای ثبت شرکت سهامی خاص وجود دارد. در مرحله اول باید قرارداد شرکت اخذ شده و به‌ صورت تلفنی یا آنلاین یا حضوری انجام گیرد.
در مرحله دوم لازم است که مدارک را تکمیل کرده و در اختیار کارشناسان قرار دهید تا روند طبیعی ثبت شرکت انجام شود.
در مرحله سوم لازم است که نام شرکت تایید گردد نام باید حتما فارسی باشد و سابقه ثبت نداشته باشد. همچنین دارای معنا و مفهوم و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد.

در مرحله چهارم تمامی اوراق باید توسط کارفرما اعم از وکالتنامه، تقاضانامه ها توسط کارفرما تایید شود.
در مرحله پنجم بعد از تأیید تمامی مدارک و پرونده تشکیل‌ شده و به اداره مربوطه و تحویل خواهد شد تا مراحل ثبت انجام شود.
در مرحله ششم لازم است که مدارک از طرف متقاضی توسط کارشناس اداره ثبت و بررسی گردد و اگر موردی وجود داشته باشد بیان خواهد شد تا اصلاح شود.
در مرحله هفتم اسناد شرکت تحویل داده خواهد شد و مراحل ثبت شرکت به پایان می‌ رسد.

 

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص با توجه به اینکه شما چگونه اقدام به ثبت شرکت خواهید کرد وابسته است.
عده ای از افرادی که خود شخصا اقدام به ثبت شرکت می‌ کنند با مراجعه به سامانه و دریافت فرم‌ های لازم تمامی مدارک و پرداختی‌ ها را انجام میدهند و جمع این هزینه‌ ها در سال گذشته حداقل ۴۰۰ هزار تومان بود.

اما کسانی که از شرکت‌ های خدماتی برای ثبت شرکت استفاده می‌ کنند علاوه‌ بر این که روند ثبت شرکت خود را تسریع می‌ بخشد و با توجه به اینکه هزینه اولیه شرکت ممکن است بیشتر باشد مبلغ بالاتری را به‌ عنوان کارمزد شرکت خدماتی ثبتی باید بپردازند.
با توجه به میزان زمان لازم بهتر است از شرکت های خدماتی برای ثبت شرکت استفاده کنید.

سامانه ثبت شرکت نیک

مشاوره ثبت شرکت سهامی خاص

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از مشاوره ثبت شرکت سهامی خاص و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و یا دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید.
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید.