خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

چین، کشوری است که در شرق قاره آسیا واقع شده است. این کشور بر اساس فهرست کشورها بر پایه جمعیت بیش از 1.33میلیارد نفر سکنه، پر جمعیت ترین کشور دنیا است.اقتصاد چین امروزی یک اقتصاد بازار بر مبنای مالکیت خصوصی است؛دولت هنوز بر بخش های استراتژیک زیربنایی اقتصاد همچون تولید انرژی و صنایع سنگین مسلط است اما سرمایه گذاری خصوصی به سرعت در حال افزایش است،از هنگام آغاز آزادسازی اقتصادی در سال 1987 چین یکی از بالاترین رشدهای اقتصادی را در دنیا داشته است، بر اساس آمار صندوق بین المللی پول رشد سالانه تولید چین از سال 2001 تا 2010 به طور میانگین 10.5% بوده و بین سال های 2007 تا 2011 درصد رشد اقتصادی چین معادل مجموع درصدهای رشد اقتصادی کشورهای گروه 7 ( 77 کشور بزرگ صنعتی دنیا ) بوده است.

• صنایع اصلی چین :
صنایع اصلی چین بسیار گسترده و شامل محصولات آهن و استیل، زغال سنگ، ماشین آلات، نفت و پتروشیمی، اسباب بازی، کفش و لوازم الکترونیکی است.برنج، گندم، سیب زمینی، ذرت، بادام زمینی، چای، ارزن، جو، کتان، ماهی فرآورده های اصلی کشاورزی هستند.صادرات عمده چین ماشین آلات، پوشاک، کفش، اسباب بازی، سوخت معدنی، مواد شیمیایی و واردات آن ماشین آلات مواد شیمیایی، آهن و استیل و سوخت معدنی است.
اقتصاد چین از اواخر دهه هفتاد قرن بیستم به تندی تغییر کرده و در حال رشد است.بر اساس برابری قدرت خرید، چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی است.
چین طی سال های اخیر با اعمال سیاست باز اقتصادی کوشش وافری در ایجاد محیط مناسب سرمایه گذاری خارجی مصرف نموده و با وجود مالکیت دولتی با اعمال سیاست آزادسازی و به کارگیری ابزار منطقه آزاد، اقتصاد خود را جهش داده و اصلاحات گسترده ای را در آن به عمل آورد.
ثبت شرکت در چین :
از جمله فعالیت های حائز اهمیت در کشور چین، ثبت شرکت در آن کشور به دلیل بازه گسترده اقتصادی در آن کشور و امکان عرضه محصولات به سراسر دنیا می باشد. ثبت شرکت در چین می تواند به اشکال گوناگون صورت بگیرد.
سرمایه گذاران خارجی برای آغاز فعالیت تجاری خود در بازار چین چندین گزینه دارند :
• ایجاد دفتر نمایندگی (Representative Office) :
دفتر نمایندگی شرکت در چین، محلی است به نمایندگی از شرکت مادر که روابط بین شرکت مادر و دفتر نمایندگی را مدیریت می کند.شرکت مادر خارجی باید سابقه بیش از 2سال فعالیت را داشته باشد. یک دفتر نمایندگی به عنوان یک نهاد مجزای قانونی شناخته نمی شود، نمی تواند هر فاکتوری را صادر کند و هر درآمدی را بدون مالیات متعلق به خود بداند.تمامی هزینه های یک دفتر نمایندگی باید توسط شرکت مادر تامین شوند.اما به هر حال یک دفتر نمایندگی می تواند حساب بانکی مجزا داشته باشد و برای حفظ ارتباط با مشتریان به استخدام نیروی محلی بپردازد.
• تاسیس شرکت مشترک (Joint venture Company) :
یک شرکت مشترک، شرکتی با مسئولیت محدود است که بین یک شرکت چینی و سرمایه گذار خارجی شکل می گیرد که در آن شریک یا شرکای خارجی مالک بیش از 25% از سهام شرکت هستند.شایان ذکر است ایجاد شرکت مشترک، ادغام شرکت داخلی و خارجی نیست بلکه تاسیس شرکت جدیدی است با مالکیت دو طرف که در آن مسئولیت صاحبان سهام محدود به آورده آنها برای تجارت می باشد.
• تاسیس شرکت با مالکیت کاملا خارجی (Wholly Foreign-Owned Enterprise) :
یک Wofe یک شرکت مسئولیت محدود با سرمایه گذاران صد درصد خارجی است.
این نوع شرکت محبوب ترین شرکت در میان سرمایه گذارانی است که تمایل دارند در یکی از زمینه های زیر به فعالیت بپردازند :
تولید، تجارت، خدمات مشاوره ای و مدیریتی، گسترش نرم افزار و سایر فعالیت های سودآور.
بسیاری از شرکت های خارجی این نوع شرکت را انتخاب می کنند به دلیل اینکه این نوع شرکت امکان این را به آنها خواهد داد که 100درصد سهام را به نام سهام داران خارجی کنند.
• تاسیس شرکت بازرگانی با سرمایه خارجی (Foreign-Invested Commercial Enterprise) :
سرمایه گذاران مستقیم خارجی می توانند مجوز صادرات-واردات دریافت نموده و شرکت های به طور کامل اجرایی، خرده فروشی و یا شرکت های تجاری با صد درصد مالکیت خارجی تاسیس نمایند و در چین خرید و فروش کنند.این نوع شخصیت حقوقی شرکت های تجاری با سرمایه خارجی نامیده می شوند و طبقه خاصی از شرکت های با مالکیت کاملا خارجی هستند.
ایجاد شرکت های تجاری با سرمایه خارجی چندان هزینه بر نیستند و می توانند به سرمایه گذاران خارجی کمک نمایند تا تسهیل خرید و صادرات را با فعالیت های تأمینی و کنترل کیفیت ترکیب نمایند.
ثبت شرکت در کشور چین مزیت ها و فایده های زیادی دارد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم.
مزایای ثبت شرکت در چین :
– افتتاح حساب بانکی بین المللی
– اخذ اقامت چین از طریق ثبت شرکت در چین
– افزایش اعتبار در فعالیت های تجاری
– حضور در بازار جهانی و توانایی تجارت در خارج از کشور
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور چین :
– لیست وسایلی که قرار است به چین وارد شود.
– جوابیه کتبی از جانب دولت محلی که در آن محلی که در آن محل شرکت قرار است برپا شود.
– گزارش امکان سنجی
– درخواست کتبی ثبت شرکت در چین
– مدارک مربوط به تامین بودجه شرکت در چین از منابع خارج از چین.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
مرکز تخصصی نیک ، با بهره گیری از متخصصان مجرب و توانمند آماده ارائه ی خدمات به شما متقاضیان عزیز می باشد.