خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

در دنیای امروز و ظهور زندگی ماشینی که بر تمام جوامع بشری حاکم شده است، فست فودها دیگر نوعی تغذیه محسوب نمی شوند بلکه این نوع رژیم غذایی به سبک زندگی تبدیل شده است. افرادی که شب و روز با شتاب کار می کنند تمایل چندانی ندارند که وقتشان را صرف آشپزی کنند. از یک مغازه ساندویچی تا یک فست فود معمولاً همیشه یک مکان هست که آماده به فروش مواد غذایی خود در کمترین زمان ممکن و در یک قیمت معقولی که مدنظر ماهست می باشد.

افرادی که تمایل و علاقه زیادی به فعالیت در این زمینه دارند می توانند نسبت به ثبت برند در زمینه فست فود اقدام نمایند.

• برند یا علامت تجاریبرند یا نام و نشان تجاری وسیله ای در تجارت محسوب می شود که توسط آن ها می توان به تفکیک محصولات، تولیدکنندگان کالا و خدمات، فروشندگان و تجار مختلف پرداخت.ثبت برند مزیت هایی دارد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم:
مزایای ثبت برند
– ثبت برند افراد را تشویق می کند تا در حفظ و بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری کنند.
– می تواند دارایی ارزشمند کسب و کار شما باشد.
– برای دریافت موافقت نامه اعطای نمایندگی یک جزء ضروری محسوب می شود.
– ابزاری برای بازیابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت فعالیت شما می باشد.
– محصولات شما را از دیگر رقبا متمایز می کند.
– تضمینی است برای این که مشتریان بتوانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.

• مدارک لازم برای ثبت برند فست فود :

1- تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
2- مدارک مثبت هویت متقاضی :
الف) اشخاص حقیقی: (تصویر شناسنامه و کارت ملی)
ب) اشخاص حقوقی: (آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء)
3- مدارک نماینده قانونی:
در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و…) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
4- نمونه گرافیکی: کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد 1010سانتی متر
5- در صورت سه بعدی بودن :
ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
6- ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط :
به عنوان مثال جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و…
7-استفاده از حق تقدم :
در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر 6ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مهلت 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند.
8- نسخه ای ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
9- رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی :
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی مبلغ 200.000 ریال برای اشخاص حقوقی 400.000ریال به حساب سیبا شماره 2171329015001 بانک ملی بنام تمرکز وجوه درآمد خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی سراسر کشور) را ضمیمه نماید.
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه ای ثبت علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به حساب بانک ملی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی وریز گردد.
• محتویات و مندرجات اظهارنامه
اظهارنامه ثبت برند باید حاوی نکات زیر باشد :
1- اسم، شماره ملی، نشانی، کدپستی، تابعیت و سمت متقاضی و در صورتی که متقاضی شخص حقوقی است ذکر نام، نوع فعالیت، اقامتگاه، محل و شماره ثبت، تابعیت، مرکز اصلی و عنداللزوم هر گونه شناسه دیگر آن الزامی است.
2- اسم، شماره ملی، نشانی، کدپستی نماینده قانونی متقاضی در صورت وجود
3- اسم، اقامتگاه و کد پستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها در ایران را دارند در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد.
* در بند 3 در صورتی که متقاضی مقیم ایران نباشد و بنابر حق تقدم مقرر در کنوانسیون پاریس درخواست ثبت علامت خود را ایران بنماید باید اسم، اقامتگاه و کدپستی شخص یا اشخاصی که صلاحیت دریافت ابلاغ ها را در ایران دارند اعلام نمایند تا تصمیمات اداره در زمان مقتضی به آن ها ابلاغ گردد و پرونده معلل(علت دار) نماند.
4- تاریخ، محل و شماره اظهارنامه یا گواهی نامه علامت در خارج در صورت درخواست حق تقدم.
* توضیح : متقاضیان ثبت برند فست فود جهت ثبت علامت تجاری می توانند با ورود به سامانه http://ipm.ssaa.ir بدون مراجعه حضوری به اداره ثبت، علائم تجاری، برند خود را ثبت نمایند.
ثبت شرکت نیک
{ مجری ثبت انواع علائم تجاری و برند }