خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

ثبت شرکت در کشور ارمنستان مجوز کار به حساب می آید. برای همین شخص برای انجام هرگونه فعالیت قانونی در ارمنستان باید یک شرکت ثبت کند. هیچ گونه محدودیت فعالیتی در این کشور وجود ندارد به همین دلیل موضوع و عنوان فعالیت شرکت می تواند کلی باشد.
از دلایلی که می توان برای تمایل اشخاص جهت ثبت شرکت در ارمنستان و انجام فعالیت تجاری برشمرد نزدیکی به ایران واستفاده از حسابهای بین المللی، صرفه جویی در وقت و زمان، هزینه های کم و زمان سریع، روابط خوب بین دو کشورکه موجب مراودات مالی و اعتباری شده می باشد. اقدام برای ثبت شرکت در کشور ارمنستان معمولاَ به دو منظور صورت می گیرد. یا برای راه اندازی کسب و کار و دریافت مجوز کار بوده و یا جهت گرفتن اقامت در این کشور.
دو روش برای ثبت شرکت در ارمنستان وجود دارد
_روش اول
در روش اول، فرد به عنوان مدیر عامل و اعضای شرکت که قرار است شرکت را ثبت کند باید در ارمنستان حضور داشته باشد که به آن ثبت شرکت حضوری می گویند.
_ روش دوم
در این روش نیاز به حضور اعضای شرکت وحتی مدیر عامل نیست  و می توان به صورت وکالتی و از طریق شرکتی مسافرتی در ارمنستان مراحل کار را تنظیم کرد که به این روش ثبت شرکت غیر حضوری گویند. در این روش نیازی به سفر به کشور ارمنستان  و دردسرهای دیگرنیست.
در روش غیر حضوری ابتدا باید اساسنامه شرکت، وکالتنامه و تفاهم نامه بین اعضای شرکت در ارمنستان تنظیم شود و سپس برای اعضای شرکت در دفتر تهران ارسال گردد تا توسط اعضا امضاء شود و دوباره به ارمنستان فرستاده شود تا روال کاری برای ثبت شرکت صورت گیرد. بعد از بررسی مدارک سه تا چهار روزی طول می کشد تا شرکت ثبت گردد. وقتی سند و اساسنامه شرکت از وکیل در ارمنستان تحویل گرفته شد شرکت ثبت شده و می توان مهر آن را چاپ کرد.
شرکت را در ارمنستان می توان به دو صورت شرکت تضامنی و شرکت با مسؤلیت محدود ثبت نمود.
در شرکت تضامنی مسؤلیت شرکا به صورت تضامنی است. برای همین همگی به صورت تضامنی در برابر طلبکارها مسؤلند. در این نوع شرکت چون نام شخص،اسم شرکت می شود تنها می توان برای آن شخص تقاضای اقامت نمود.
در شرکت با مسؤلیت محدود هر کدام از شرکا به اندازه آورده خود مسؤلیت دارند. برای اخذ اقامت می توان علاوه بر شخص اصلی برای چند نفر دیگر اقامت دریافت کرد. هزینه مالیات در این کشور ماهیانه حساب می شود و معادل سه درصد از گردش حساب است و چنانچه گردش حساب بانکی صورت نگیرد مشمول مالیات نمی شود.

  • مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ارمنستان

_اسکن پاسپورت اعضای شرکت
_ وکالتنامه مهری برای ثبت شرکت
مدارک برای اشخاص حقیقی :
_ تنظیم درخواست جهت تأسیس شرکت با مسؤلیت محدود.
_ تعیین نام شرکت برای استعلام در اداره بخش ثبت نام های شرکتی
_ تعیین میزان سهام هر یک از اعضا ( صورتجلسه سهامداران) و انتخاب مدیر عامل.
_ ترجمه رسمی گذرنامه های سهامداران و مدیر شرکت
_ ارایه مشخصات مدیر عامل
_ تعیین آدرس محل شرکت یا محل فعالیت باثبت محضری
_ گواهی پرداخت سرمایه اولیه شرکت در یکی از بانکهای ارمنستان.

  • مراحل ثبت شرکت در ارمنستان

_ مراجعه به اداره اویر.
_ اجاره یک محل حقوقی  محضری برای انجام فعالیتهای شرکت
_ ثبت نام شرکت
( جهت ثبت نام شرکت می بایست به اداره ثبت دولتی ( رجیستر ) مراجعه و تعداد 5 الی 6 نام مورد نظر ارائه، که پس از بررسی و کنترل نام های موجود چنانچه در سیستم نامگذاری شرکتی ارمنستان چنین نامی نبود یکی از نام ها انتخاب و ثبت می گردد).
_ مراجعه به اداره مالیات برای تنظیم اساسنامه
_ تهیه مهر شرکت و دریافت کد با مراجعه به اداره مالیات
_ ثبت در اداره بازنشستگی
_ تهیه کاسا و پلمپ کردن در اداره مالیات
_ مراجعه به بانک وایجاد حساب بانکی.
_ مراجعه به گمرگ با معرفی نامه جهت بازکردن پرونده برای امور مربوط به صادرات و واردات.
_ ارائه آدرس دفتر هم به صورت صوری هم فیزیکی برای ثبت شرکت
هزینه های ثبت در این نوع شرکت به شرح ذیل می باشد:
هزینه ثبت شرکت، اخذ کارت اقامت، افتتاح حساب بانکی شرکتی، اخذ دسته چک، هزینه سفر برای گرفتن کارت اقامت.
در ارتباط با مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت شرکت در ارمنستان توضیحاتی داده شد که بدون شک جمع آوری وطی فرایند آن نیاز به تخصص و آگاهی کافی از امور حقوقی و ثبتی دارد، به خصوص هنگام تمایل به ثبت غیر حضوری.
به همین دلیل می توانید تمامی امور را به همکاران ما سپرده و جهت اطلاع از چگونگی انجام امور با ما تماس گرفته و با اطمینان خاطر ثبت شرکت خود را از ما بخواهید.