خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

دراین مقاله کوشش شده است علاوه بر تعریف دقیق از نرم افزار، اهمیت نرم افزار، شرکت های نرم افزاری و چگونگی ثبت این شرکت ها را مورد بررسی قراردهیم .
• نرم افزار:
مجموعه ای از برنامه های رایانه ای، رویه ها، و مستندات است که انجام کارهای مختلف بر روی یک سیستم رایانه ای را بر عهده دارد. نرم افزار ها از جهات مختلفی قابل دسته بندی میباشند، در زیر به ارائه چند مورد از آنها می پردازیم.
نرم افزار های پایه، نرم افزار های سیستمی، نرم افزار های کاربردی، بدافزارها، نرم افزار های جانبی، نرم افزار های پشتیبان و بازیابی اطلاعات، نرم افزار های پردازش داده ها، نرم افزار های شبیه سازی و مدل سازی و…
• اهمیت نرم افزار:
کاربردهای نرم افزار دارای ارزش های اجتماعی و اقتصادی هستند، زیرا بهره وری مردم را بالا برده، و چندو چون زندگی آنها را بهتر میکنند، مردم با بهره گیری از نرم افزار، توانایی انجام کارهایی را دارند که قبل از آن برایشان مقدور نبود؛ در حقیقت نرم افزار به کاربران برای بهبود بهره وری و کیفیت یاری می رسانند.
امروزه ، تولید نرم افزار به یک کسب و کار تبدیل شده است که پیرو آن شرکت های بسیاری نیز در این زمینه به وجود آمده اند.
ثبت شرکت نرم افزاری :
شرکتهای نرم افزاری، شرکت هایی هستند که درزمینه  تولید نرم افزار فعالیت میکنند و کار عمده اینگونه شرکت ها تولید نرم افزار برای اجرای درست سخت افزار ها میباشد.
شرکت های  نرم افزاری برای فعالیت، مستلزم دریافت مجوز ازوزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  می باشند؛ ثبت شرکت نرم‌افزاری به دو صورت انجام می پذیرد : ثبت شرکت نرم‌افزاری مجوزی و ثبت شرکت نرم‌افزاری بدون نیاز به مجوز، که در زیر به شرح ثبت این شرکت ها میپردازیم.
الف-  ثبت شرکت نرم افزاری مجوزی :
منظور از ثبت شرکتهای مجوزی این است که این نوع شرکتها، باید قبل از به ثبت رسیدن از سازمان مربوطه به اصل فعالیتشان، مجوز دریافت کنند.
اگر در موضوع شرکت، واژه های تهیه و تولید وتوزیع نرم افزار های فرهنگی و هنری قید شده باشند باید جهت دریافت مجوز قبل از ثبت شرکت اقدام نمود. سپس سایر مدارک مورد نیاز را به همراه مجوز مربوطه به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نموده، که در صورت صحیح و کامل بودن مدارک، شرکت نرم افزاری به ثبت میرسد.
  ب- ثبت شرکت نرم افزار بدون نیاز به مجوز:
– عدم استفاده از واژه هایی چون:نرم افزار، فرهنگی و هنری در موضوع شرکت که دراساسنامه قید می شود
– استفاده از واژه هایی نظیر : غیر هنری وغیر فرهنگی در ادامه تولید نرم افزارها
• مدارک مورد نیاز جهت تاسیس شرکت نرم افزاری به شرح ذیل است :
تصویر اساسنامه شرکت
تصویر شناسنامه مدیرعامل
تصویر برگه احراز صلاحیت و رتبه بندی شورای عالی انفورماتیک
تصویر آخرین اظهارنامه مالیاتی
تصویر لیست بیمه
تصویر روزنامه رسمی اگهی تاسیس شرکت
تصویر روزنامه رسمی اگهی آخرین تغییرات شرکت
تصویر مدرک تحصیلی مدیر عامل
نکته: در شرکت نرم افزاری، مدیر عامل باید دارای حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، سخت افزار، نرم افزار وسایر گرایش ها باشد، و به طور تمام  وقت در شرکت حضور داشته باشد.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
همکاران ما در ثبت شرکت نیک ، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.