خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات اجازه داده می شود به امر تجارت خارجی بپردازد. صدور کارت بازرگانی موکول به آنست که اصولاَ بازرگانان موسسه خود را در دفتر ثبت تجاری ثبت کرده و دارای دفاتر پلمپ شده تجاری باشد و عضویت اتاق بازرگانی محل خود را نیز قبول کرده باشد. در مورد شرکت های تجاری کارت بازرگانی به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود.
بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به اتاق بازرگانی بدهند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند. صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت های خارجی منوط به معامله متقابله است، یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می شود که کشور آن ها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی بدهد.
در ذیل به بررسی مدارک لازم جهت تشکیل پرونده صدور کارت بازرگانی می پردازیم.
یادآوری می شود که :
– کارمندان تمام  وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.
– برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.
– مدت اعتبار کارت بازرگانی 5 سال از تاریخ صدور می باشد مشروط بر این که همه ساله عضویت دارنده کارت بازرگانی و صنایع و معادن نیز تایید و به وزارت بازرگانی اعلام شود.

  • مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده صدور کارت بازرگانی

1. اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد.
2. اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکت ها ( جهت دریافت اظهارنامه و گواهی پلمپ به نزدیک ترین دفتر پست و اداره ثبت شرکت ها مراجعه فرمایید ).
3. داشتن حداقل 24 سال تمام

4. اصل کارت ملی ( در صورت داشتن هر گونه تغییرات در مشخصات سجلی اسکن و بارگذاری تصویر شناسنامه از تمامی صفحات الزامی می باشد.)
5. دو قطعه عکس ( جدید ، تمام رخ ، ساده ، رنگی و با پشت زمینه سفید )
6. اصل مدرک تحصیلی معتبر ( حداقل دیپلم متوسطه ) مدارک خارج از کشور پس از ارزشیابی توسط اداره دانش آموختگان وزارت علوم پورد پذیرش می باشد .
تبصره : دارندگان پروانه بهره برداری صنعتی، کشاورزی، معدنی، خدمات فنی مهندسی و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT از مراجع ذیربط مشروط به انقضای دو سال از تاریخ صدور پروانه ، از ارائه مدرک فوق معاف می باشند و ملزم به ارائه اصل مدرک تولید هستند.
7. اصل گواهی عدم سوء پیشینه
8. اصل گواهی موضوع ماده 181 ق. م. م کربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت بازرگانی در سال جاری به آدرس متقاضی
9. اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان
تبصره : متقاضیانی که سن آنان 55 سال تمام باشد از ارائه پایان خدمت معاف می باشند.
10. اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی ( فقط روی فرم الف قابل قبول می باشد ) با مهر امضای رئیس شعبه . ( لازم به توضیح است حساب های جاری شتاب مربوط به شهرستان ها در صورتیکه روی فرم الف تایید شده باشد قابل قبول است ). همچنین حداقل یک سال از زمان افتتاح حساب گذشته باشد.
11. فرم دال
12. ارائه یکی از مدارک ذیل :
الف- اصل سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی، به آدرس دفتر کار ( آدرس اظهارنامه )
ب- اصل اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی ، برای محل کار و به آدرس دفتر کار ( آدرس اظهارنامه )
ج- اصل اجاره نامه به بنگاه املاک دارای کد رهگیری به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار ( آدرس اظهارنامه )
مدرک تولیدی برای واحدهای تولیدی ( صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی گردند ).
13. ارائه کد اقتصادی جدید و یا ارائه تاییدیه پیش ثبت نام در سامانه http://Tax.gov.ir  و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور .

  • نکته :

– حضور متقاضی یا نماینده قانونی او در مرحله برابر اصل و تحویل کارت الزامی است.
– کلیه مدارک در محل اتاق برابر اصل می گردد.
– ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم الزامی است.
– حضور متقاضی در کلاس های آموزشی بر اساس نوع مدرک تحصیلی پس از مراجعه به اتاق الزامی می باشد.
– متقاضیان محترم در انتخاب رشته فعالیت های خاص در زمان تکمیل اطلاعات ثبت نامی از طریق سایت این اتاق دقت فرمایند که رشته های انتخاب شده در راستای نیازهای وارداتی آنان باشد زیرا تنها واردات در چهارچوب رشته های انتخابی امکان پذیر خواهد بود و برای صادرات کالا محدودیتی وجود ندارد.
در صورت نیاز به هرگونه  راهنمایی در رابطه با نحوه ی اخذ کارت بازرگانی با ما تماس حاصل فرمایید.
مشاورین ثبت نیک ، با افتخار پاسخگوی شما خواهند بود.