خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

ماده 141 قانون تجارت در تعریف شرکت های مختلط غیرسهامی چنین مقرر می دارد :
شرکت مختلط غیرسهامی شرکتی است که برای امور تجاری در تحت اسم مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن و یک یا چند نفر شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود. شریک ضامن مسئول کلیه قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود کسی است که مسئولیت او فقط تا میزان سرمایه ای است که در شرکت گذارده و یا بایستی بگذارد. در اسم شرکت باید عبارت ( شرکت مختلط ) و لااقل اسم یکی از شرکای ضامن قید شود.
این شرکت به طور همزمان و توامان از یک سو و برای عده ای ، برخی از اوصاف و مزیت های شرکت تضامنی را دارا است و از سوی دیگر و برای عده ای دیگر، اوصاف و مزیت های شرکت با مسئولیت محدود را دارا می باشد. این نوع شرکت از قدیم الایام برای کسانی که صاحب سرمایه بودند اما نمی توانستند رسماَ تجارت کنند و سرمایه خود را در اختیار کسانی که هم رسماَ می توانستند تجارت کنند و هم بصیر و مطلع بودند رایج بوده است تا حاصل منافع بین آن ها تقسیم گردد.

  • مدارک لازم برای ثبت شرکت مختلط غیرسهامی به قرار ذیل است :

_ دو نسخه اظهارنامه به امضای شرکا
_ دو نسخه شرکتنامه به امضای کلیه شرکا
_ دو نسخه اساسنامه به امضای شرکا
_ دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین به امضای کلیه شرکا ( با معرفی شریک یا شرکای ضامن که سمت مدیریت دارند )
_ فتوکپی شناسنامه شرکا و پایان خدمت در صورت مشمولی
_ اخذ مجوز از شورای مرکزی اصناف یا موافقت اصولی از وزارتخانه مربوطه در صورت نیاز

  • در تشکیل شرکت مختلط غیر سهامی  توجه به نکات ذیل ضروری است :

الف ) اسم شرکت که با عبارت شرکت مختلط و لااقل نام یکی از شرکاء ضامن باید قید شود.
در شرکت مختلط غیرسهامی نام شرکاء ضامن که دارای مسئولیت تضامنی می باشند یا لااقل نام یکی از شرکاء باید ذکر گردد و با اضافه نمودن ” و شرکاء ” معلوم می گردد که سایر شرکا ضامن هم مسئول پرداخت خسارات می باشند.
ب) تشکیل شرکت با تنظیم شرکتنامه انجام می گیرد.
در شرکت نامه حدود ، مشارکت ، وظایف، اختیارات و حقوق هر یک از شرکا قید می شود. در شرکت نامه باید اسامی شریک یا شرکا ضامن و مدیران شرکت قید گردد و بعد از ثبت شرکتنامه در دفتر ثبت شرکت ها که در حکم دفتر اسناد رسمی است ، خلاصه ای از شرکت نامه در روزنامه رسمی و یکی از روزنامه های کثیرالانتشار درج می گردد.
ج) اداره شرکت با شرکاء ضامن است و حدود مسئولیت آن ها همانست که در شرکت های تضامنی مقرر گردیده است.
در انتها خاطر نشان می شویم ، تمامی خدمات ثبتی شرکت ها به صورت ویژه و در سریع ترین زمان ممکن ، توسط متخصصان زبده ی  ثبت شرکت نیک ارائه می گردد.
متقاضیان محترم می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر ، با ما تماس حاصل فرمایند.