خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

شناسه ملی شرکت مانند شماره ملی افراد است که تمامی اطلاعات هویتی اشخاص در آن متمرکز و جمع شده است. اصالت و اعتبار شرکت ها نظیر قدمت شرکت، شهر محل ثبت شرکت، آدرس ثبتی دفتر شرکت و شعبات، اسامی دقیق مدیر عامل، رؤسای هیأت مدیره و بازرسین و بطور کلی تمام اطلاعات شرکتها از طریق شناسه ملی قابل بررسی است.
مطابق آیین نامه اختصاص شناسه ملی  کلیه اشخاص حقوقی مصوب 29/1/88 ، تمام اشخاص حقوقی موظف به دریافت شناسه ملی می باشند.
بر اساس این آیین نامه انجام هر گونه معاملات، دریافت و ارائه خدمات با ارائه شناسه ملی امکان پذیر است.
از تاریخ راه اندازی سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور، رویه های درخواست، اختصاص و نگهداری اطلاعات شناسه ملی به صورت مکانیزه انجام می شود. این سامانه جهت سهولت استفاده کنندگان سازمانی و برون سازمانی به وسیله قوه قضاییه ایجاد شده است.
چنانچه قصد دارید تا شناسه ملی شرکت را دریافت کنید با مراجعه به سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی و درج  شماره ثبت یا نام شخصیت حقوقی می توانید از شناسه ملی شرکت استعلام بگیرید. برای این منظور، پس از ورود به سامانه، شماره ثبت شرکت و یک کلمه از نام را تایپ نموده و بر روی دکمه جستجو کلیک کنید. نتیجه حاصله شامل شناسه ملی، نام شخصیت و سازمان ثبت کننده خواهد بود.
با توجه به اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مرجع اصلی ثبت شخصیت حقوقی در کشور به شمار می رود و تعداد شخصیتهای حقوقی ثبت شده به وسیله سازمان شامل شرکتها و مؤسسات غیر تجاری بیش از 90 درصد اشخاص حقوقی کشور را تشکیل می دهند، مسؤلیت سازماندهی اطلاعات اشخاص حقوقی و همچنین طراحی و تولید پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سپرده شده است .
مواردی که از طریق صفحه اختصاصی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در پایگاه و توسط نماینده وزارت کشور انجام می گیرد عبارت است از :
_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به وزارت کشور، استانداری، فرمانداری
_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به دانشگاهها، بیمارستانهاف مراکز آموزشی و بهداشتی و پژوهشی
_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به شهرداری ها و دهیاری ها
_ ثبت و اختصاص شناسه ملی به کلیه دستگاههای اجرایی، سازمانها، شرکتهای تابعه ..
همراه شناسه ملی یک برگ به عنوان ” پاسخ استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور” تحویل داده می شود که آرم قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک را خواهد داشت.
برگه استعلام شامل موارد ذیل می باشد :
_ ثبت کننده شخص حقوقی
_ شناسه ملی
_ نام و نوع شخص حقوقی
_ شماره ثبت وواحد ثبتی
_ تاریخ تأسی و محل اقامت قانونی
_تاریخ و ساعت اعلام.
سوالات خود را از ما بپرسید.

مشاورین ثبت نیک ، پاسخگوی شما خواهند بود.