خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

بسیاری از افراد در قالب شخصیت های حقیقی و حقوقی می توانند با به اشتراک گذاشتن سرمایه ، نیرو و توان علمی و … هم چنین تخصص و ارتباطات با یکدیگر گروهی تشکیل داده و طی چهارچوبی خاص، به شراکت بپردازند. چنانچه شما هم قصد دارید که یک شرکت تاسیس کنید و به فعالیت های اقتصادی خود در آن بپردازید باید ابتدا قوانین ثبت شرکت را بدانید و بعد به ثبت شرکت اقدام کنید.
در ثبت شرکت ، لازم است بدانید  :
1- تمامی افراد حقیقی و حقوقی می توانند در ایران به ثبت شرکت اقدام نمایند که البته این افراد می توانند خارجی یا ایرانی باشند.
2- حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکا 2 نفر و در شرکت های سهامی خاص 3 نفر است.
3- اگر فردی دارای سوپیشینه باشد مانعی برای ثبت شرکت نیست اما این فرد نمی تواند هیات مدیره ، مدیر عامل یا بازرس باشد.
4- افراد غیر ایرانی می توانند به راحتی بدون شریک ایرانی در ایران شرکت ثبت کنند و مالکیت صد در صدی این شرکت را بر عهده بگیرند.

جهت ثبت شرکت ، ابتدا به سامانه اداره ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir  مراجعه کنید. ( قسمت پذیرش درخواست ثبت شرکت )
– در سامانه اطلاعات مربوط به متقاضی  و سپس نام و نوع شخص حقوقی را تکمیل کنید.
– سپس 5 نام را به ترتیب اولویت در سامانه وارد کنید. نام هایی را انتخاب کنید که خارجی نباشد و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد. در این مرحله به شما کد رهگیری داده خواهد شد.
– سپس مدت زمان را که ممکن است محدود و یا نامحدود باشد و همچنین موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید.شایان ذکر است ،  موضوع شرکت در تعیین حقوق و تعهدات آن موثر است، چه علی الاصول معاملاتی که خارج از موضوع شرکت باشد،شرکت را متعهد نمی کند.اختیارات مدیران شرکت نیز در چهارچوب موضوع شرکت قرار دارد.بر این اساس،هیات مدیره و مدیران اجرایی شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت های غیر موضوعه بکار ببرند و یا در تصمیمات و اقدامات خود از حدود موضوع شرکت تجاوز کنند، در صورت تجاوز محل آن ها اثر قانونی ندارد و در صورت افراط و تفریط کلیه مدیران متضامناَ مسئول می باشند. همچنین برخی از موضوعات فعالیت مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذی ربط می باشند.
– در گام بعدی ، آدرس و نشانی شرکت را در سامانه وارد کنید و سپس میزان مبلغ در نظر گرفته شده برای سرمایه شرکت را تعیین نمایید.
– در مرحله ی بعد، به ترتیب مشخصات تمامی شرکا و میزان سهام هر یک را وارد کنید.
– چنانچه شرکت شعبه دارد تعداد و نشانی شعبه های شرکت را نیز در صفحه مربوطه وارد کنید.
– تعیین سال مالی و تکمیل صورت جلسه گام بعدی در تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه است.
– سپس فرم مربوط به اساسنامه را تکمیل کنید و چنانچه شرکت قوانین خاصی دارد آن ها را نیز وارد کنید و پس از آن اساسنامه را برابر با اصل کرده و در سامانه بارگذاری کنید.
پس از طی مراحل فوق، کارشناس مربوطه اطلاعات وارد شده در سامانه را بررسی می کند و در صورت عدم ایراد در اطلاعات وارد شده از شما می خواهد تا مدارک را از طریق پست برایشان ارسال نمایید.
پس از ارسال مدارک ، ممکن است سه حالت انفاق  بیفتد.
1. رد پرونده 2. نقص پرونده 3. صدور آگهی.
در حالت صدور آگهی ، اداره ثبت شرکت ها با درخواست ثبت شرکت مورد نظر موافقت نموده و نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در این صورت می بایست شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی کشور و پرداخت هزینه آن آخرین اقدام جهت ثبت شرکت می باشد. برای این امر لازم است به نشانی http://rrk.ir  مراجعه نمایید. در آگهی نام و نوع شرکت درج خواهد شد.
لازم به ذکر است، پس از ثبت شرکت اقداماتی به صورت اجباری می بایست انجام گیرد. این موارد عبارتند از:
1- انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی
2- اخذ کد اقتصادی
3- پلمپ دفاتر تجارتی
متقاضیان محترم ثبت شرکت ، می توانند تمامی امور ثبتی و اداری خود را به متخصصان ثبت شرکت نیک بسپارند.
کلیه خدمات ثبتی در کوتاه ترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه در این موسسه به صورت ویژه ارائه می گردد.