خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

عبارت فضای سبز، کمتراز نیم قرن است که درفرهنگ وادبیات شهرسازی جهان، از جایگاه خاصی برخوردارشده است؛ این عبارت، معانی ومفاهیم متعدد و وسیعی را در بر می گیرد؛ مهندسین مشاورعمران تعریف پیشنهادی زیر را از فضای سبز ارایه داده است: فضای سبز شهری، بخشی از فضاهای باز شهری است که در عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن، تحت استقرار درختان، درختچه ها، گل ها، چمن ها وسایر گیاهانی است که براساس نظارت ومدیریت انسان، با در نظر گرفتن ضوابط، قوانین وتخصص های مرتبط به آن، برای بهبود شرایط زیستی، زیستگاهی و رفاهی شهروندان ومراکز جمعیتی غیرروستایی، حفظ، نگه داری ویا احداث می شوند؛ البته هنگامی که فضای سبز در کالبد وساختار شهری قرارمی گیرد، به بخشی از سلسله مراتب حاکم بر زندگی شهری گرایش پیدا می کند و به مقیاس های متفاوتی در سطح شهر تقسیم می شود که هر کدام می توانند براساس نیازها وشرایط استفاده کنندگان آن، ضوابط ومعیارهای جداگانه ای داشته باشند.
• تقسیم بندی فضای شهری :
فضاهای سبز شهری به عنوان بخش جاندار ساخت کاربرد شهر، به دو نوع بالفعل و بالقوه جهت توسعه فضاهای شهر در آینده تقسیم بندی شده است و کاربری زمین با پوشش گیاهی به دو نوع سطوح سبز و فضاهای سبز با زیر مجموعه های متفاوتی تقسیم بندی شده است    .
• اهمیت و ضرورت فضای سبز:
باگسترش صنعت تمرکزآن در اکثر مناطق، سطوح آلودگی ناشی از تولید و پخش گازها ومواد شیمیایی افزایش یافته، ازطرف دیگر رشد بدون برنامه جمعیت، افزایش تعداد خودروها وکاهش کیفیت محیط زیست شهری، انسان امروز را به شدت تحت فشار قرار داده است. بدین ترتیب نقش فضای سبز وحضور آن در محیط های شهری، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد به طوری که به جرات می توان گفت که بدون وجود آن ممکن نیست شهرها پایدار باقی بمانند.مجموع این آثار را می توان به صورت زیر خلاصه نمود.
کاهش آلودگی هوا :
فضای سبز به خصوص درختان وگونه های مقاوم به آلودگی، نقش بسیار موثری در کاهش آثار مخرب آلودگی های هوا در شهر ایجاد می کنند.
کاهش آلودگی صوتی :
فضای سبز به ویژه درختان تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی صوتی دارند.این مورد به ویژه در مکان های شلوغ وپر رفت وآمد اهمیت فراوانی دارد.
تأثیرات اقلیمی :
فضاهای سبز از طریق تعرق، دمای هوا راکاهش داده وباتولید رطوبت از خشکی آن جلوگیری می نماید.از طرف دیگر با مقابله با جزایر گرمایی وکند کردن سرعت جریان سیلاب های شهری باعث آرامش شهروندان وصرفه جویی در هزینه ها می گردنند.
فضای سبز به عنوان باد شکن :
درنقاطی که دارای بادهای موسمی هستند از گونه های درختی مقاوم میتوان به عنوان بادشکن استفاده نمود‌.
خلق زیبایی :
فضای سبز درانواع خود در سطح شهر تنوع ایجاد کرده ومناظر زیبا ودلپذیری ایجاد می نماید.
کنترل بصری فضا :
درنقاط مختلف شهری می توان به کمک انواع فضای سبز، مکان های مورد نظر را پوشاند یا بر منظر تاکید نموده وعملکردشان راتقویت کرد.
کاربردهای دیگر:
تولید اکسیژن وجذب دی اکسید کربن، کنترل ترافیک، کنترل تشعشعات، ذخیره انرژی، کاهش میزان سرب و…از جمله آثار مثبت فضای سبزشهری در زندگی شهروندان است.
ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز:
برای ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز می بایست حداقل ۵۱% اعضاء هیئت مدیره وسهامداران دارای مدرک کارشناسی کشاورزی یا فضای سبز باشند‌.هم چنین برای ثبت این شرکت ها می توان در دو قالب سهامی خاص ویا با مسئولیت محدود اقدام نمود.
در ذیل ضمن تعریف شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود به بررسی شرایط و مدارک ثبت شرکت ها ی پیمانکاری فضای سبزمی پردازیم :
• شرکت سهامی خاص :
شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراٌ توسط موسسین تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است؛ تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
• شرایط مورد نیاز جهت ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز سهامی خاص :
– حداقل آورده نقدی یک میلیون ریال
– حداقل 35 درصد سرمایه برای ثبت شرکت باید نقدا پرداخت شود.
– حداقل سه نفر سهامدار به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید نسبت فامیلی با اعضاء داشته باشند.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز سهام خاص :
– فتوکپی مدارک شناسایی اعضا شامل (کارت ملی و شناسنامه)
– گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمام اعضاء
– امضاء اقرارنامه
–  اخذمجوز در صورت نیاز
• شرکت با مسئولیت محدود :
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است.در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
• شرایط ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز با مسئولیت محدود :
– حضور حداقل دو نفر به عنوان اعضاء
– سرمایه شروع کار برای ثبت شرکت دارویی با مسئولیت محدود صد هزار تومان
– تعهد به پرداخت کل سرمایه
• مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت پیمانکاری فضای سبز با مسئولیت محدود :
– دو برگ تقاضانامه ثبت شرکت با مسئولیت محدود
– کپی مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) همه اعضاء
– دو نسخه اساسنامه
– دو برگ شرکتنامه
– اقرارنامه امضا شده
– اخذ گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از دفاتر پلیس +10
رضایت نتایجی از تجربه خوب مشتریان است
با متخصصان نیک ، این حس خوب را تجربه کنید…