خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

پیمانکاری به معنای مجموعه ای است که می تواند قراردادی را با افراد حقیقی و یا حقوقی جهت انجام کلیه امور عمرانی و پیمانکاری شامل ابنیه اعم از فلزی و بتنی، ساخت مجتمع های مسکونی، تجاری، اداری، اجرای پروژه های راه سازی شامل اتوبان ها، بزرگراه ها، راه های فرعی و اصلی، آسفالت ریزی، راه های ریلی فرودگاه ها و اجرای پروژه های آب، شامل سد سازی، تونل سازی، پل سازی و … منعقد گرداند و مسئولیتشان را به عهده گیرد. به عبارت دیگر، پیمانکاران با تعیین مبالغی عهده دار امور محوله به خود می شوند.
شرکت های پیمانکاری به موجب آیین نامه معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری به 11 گروه ذیل تقسیم گردیده اند :
ساختمان و ابنیه، راه و ترابری، صنعت و معدن، تاسیسات و تجهیزات، کشاورزی، آب، مرمت آثار باستانی، کاوش های زمینی، ارتباطات، نفت و گاز، نیرو

شرکت های پیمانکاری را می توان در در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود به ثبت رساند. اما در رابطه با انتخاب قالب شرکت پیمانکاری ، ذکر این نکته ضروری است که شرکت های سهامی خاص نسبت به شرکت با مسئولیت محدود ، دارای اعتبار بیشتری بوده و اغلب برای افرادی که امور ، عمرانی و پبمانکاری انجام می دهند مفید می باشد .همچنین شرکت های سهامی از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا نیز مناسب است.
اخذ وام برای شرکت های سهامی خاص بسیار راحت تر بوده و معمولاَ تا سقف ده برابر سرمایه شرکت امکان اخذ وام و اعتبارات از بانک ها یا موسسات مالی امکان پذیر است .
در ذیل به بررسی قواعد ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم.
_ شرکت سهامی خاص :
شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است.این گونه شرکت ها، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.
از جمله ویژگی های عمده ی ثبت شرکت سهامی خاص می توان به موارد ذیل اشاره کرد :
– به موجب ماده 3 لایحه قانون تجارت، تعداد شرکاء در شرکت سهامی خاص نباید از 3 نفر کمتر باشد. ( حداقل 3 نفر عضو + دو نفر بازرس )
– حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال است.
– در بدو تاسیس شرکت سهامی خاص، حداقل 35% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
–  انتخاب بازرس و روزنامه کثیرالانتشار در شرکت سهامی خاص الزامی و در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.
– بازرسین نباید با هیات مدیره نسبت فامیلی تا درجه 3 داشته باشند.
مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص به شرح ذیل است :
1. دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و تکمیل آن و امضای ذیل اظهارنامه توسط کلیه سهامداران ( فرم اظهارنامه در اداره ثبت شرکت ها موجود است )
2. دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضای ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران ( فرم طرح اساسنامه در اداره ثبت شرکت ها موجود است )
3. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد. ( فرم صورت جلسه در اداره ثبت شرکت ها موجود است ) .
4. دو نسخه صورت جلسه هیات مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد. ( فرم صورتجلسه هیات مدیره در اداره ثبت شرکت ها موجود است ).
5. فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین
6. ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که در حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است.
تذکر : در صورتیکه مقداری از سرمایه شرکت آورده غیرنقدی باشد ( اموال منقول و غیرمنقول ) ارائه تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری الزامی ست.
( منظور از تقویم نامه ، قیمت گذاری توسط کارشناس رسمی باشد )
در صورتیکه اموال منقول جزء سرمایه شرکت قرار داده شود ارائه اصل سند مالکیت ضروری می باشد.
7. ارائه مجوز در صورت نیاز، بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها
_ شرکت با مسئولیت محدود :
به موجب ماده 94 قانون تجارت :” شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام و یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قروض و تعهدات شرکت است.”
قواعد ثبت شرکت با مسئولیت محدود :
– حداقل تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود دو نفر خواهد بود. ( م 94 ق. ت )
– حداقل سرمایه با توجه به رویه و حداقل مبلغ دریافت حق الثبت یک میلیون ریال می باشد.
مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشند :
1. یک نسخه مصدق از شرکتنامه
2. یک نسخه مصدق از اساسنامه ( اگر باشد )
3. اسامی شریک یا شرکایی که برای اداره کردن شرکت تعیین شده اند.
4. نوشته به امضای مدیر شرکت حاکی از پرداخت تمام سرمایه نقدی و تسلیم سرمایه غیرنقدی با تعیین قیمت حصه ای غیرنقدی

  • اخذ رتبه

از اقدامات اختیاری پس از ثبت شرکت ، اخذ رتبه ( گرید ) است. اما هر شرکتی برای عقد قرارداد با شرکت ها و سازمان های دولتی به رتبه بندی نیاز دارد. به عبارت دیگر مراکز دولتی اجازه ندارند با شرکت هایی که رتبه ندارند قرارداد ببندند.
شرکت های پیمانکاری با توجه به قراردادها و امکانات و وافراد امتیاز آور از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند  که در واقع 5 پایین ترین و 1 بالاترین رتبه محسوب می شود.
ملاک اصلی در رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، تعداد نیروی فنی و مهندسی حاضر در هیئت مدیره ی یک شرکت می باشد.
شایان ذکر است، رتبه بندی صلاحیت پیمانکاران ، شامل اخذ، تمدید و ارتقاء آن از طریق اطلاعات وارد شده در سامانه ساجات انجام می شود.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
“آنچه در تخصص ماست جلب رضایت کامل متقاضیان با ارائه مناسب ترین خدمات است”