خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

اسقاط خودرو عملی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است. وقتی عمر مفید یک خودرو به پایان می رسد مراکز اسقاط خودرو قطعات قابل استفاده ی خودرو از آن جدا می کنند و بقیه ی اجزای آن مانند بدنه را اوراق می کنند.
فعالیت در این زمینه، مستلزم ثبت شرکت اسقاط خودرو و اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری بازیافت خودرو برای مراکز اسقاط و همچنین فراهم نمودن زمینه مساعد در رابطه با الزامات صنعتی و زیست محیطی می باشد.
برای فعالیت در این زمینه قبل از هر چیز ، می بایست نسبت به اخذ مجوزهای مربوطه از مراجع ذیربط اقدام نمایید. در ذیل به بررسی مدارک و مراحل اخذ مجوز تاسیس مرکز اسقاط و بازیافت خودرو می پردازیم . خاطر نشان می شویم، خوانندگان عزیز در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این زمینه می توانند با مشاورین ما در ثبت شرکت نیک تماس حاصل فرمایند.

  • مدارک و مستندات لازم

1) جواز تاسیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مربوطه ( و یا پروانه بهره برداری در صورت وجود )
2) موافقت نهایی سازمان حفاظت محیط زیست ( و یا قرارداد شرکت شهرک صنعتی محل مورد نظر )

  • مراحل اخذ مجوز تاسیس مرکز اسقاط و بازیافت خودرو

با عنایت به بند ( 4 ) تصویب نامه شماره 110115 / ت 36098 ن مورخ 7 / 9 / 85 دولت ، مبنی بر الزام جواز تاسیس و پروانه بهره برداری بازیافت خودرو برای مراکز اسقاط، کلیه متقاضیان تاسیس مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده، می بایست نسبت به طی مراحل ذیل اقدام نمایند :
1)  در ابتدا با مراجعه به ” سازمان صنعت، معدن و تجارت استان محل فعالیت ” و ارائه مدارک لازم و رعایت ضوابط تعریف شده نسبت به دریافت جواز تاسیس کارخانه بازیافت خودرو اقدام نمایند.
2) پس از دریافت جواز تاسیس از این سازمان و تهیه الزامات مورد نیاز به همراه مجوز محیط زیست و دریافت موافقت اصولی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به پلیس راهور ناجای استان ذیربط جهت دریافت نامه اعلام آمادگی برای ارسال افسر کارشناس به محل سایت مورد نظر مراجعه نمایند.
3) نهایتاَ پس از اخذ دو مجوز فوق جهت تخصیص کد موقت و فعالسازی آن در سامانه نوسازی ناوگان به این ستاد مراجعه نمایند.
تبصره 1 : درخواست کننده احداث مرکز اسقاط ، لزوماَ باید هویت حقوقی ثبت شده داشته باشند.
تبصره 2 : اعتبار تخصیص کد فعالسازی در سامانه نوسازی ناوگان به مدت 6 ماه خواهد بود و در صورت رعایت ضوابط و موافقت ستاد، این اعتبار تمدید خواهد شد.
تبصره 3 : شایان ذکر است بر اساس تصمیم اتخاذ شده صدور مجوز فعالیت مرکز اسقاط به کلیه دارندگان پروانه بهره برداری کارخانه بازیافت خودرو از سوی ستاد اعطا شده و تمدید مجوز فعالیت منوط به رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و اعتبار پروانه مذکور خواهد بود.
تبصره 4 : کلیه مراکز اسقاط موجود تا پایان سال جاری مهلت دارند نسبت به اخذ و ارائه پروانه بهره برداری بازیافت خودرو اقدام نمایند، بدیهی است فعالیت در زمینه اسقاط با عدم ارائه مدرک مورد نظر برخلاف مقررات دولت بوده و ستاد نسبت به جلوگیری از فعالیت اقدام خواهد کرد.
پس از طی مراحل مذکور، مراحل ثبت شرکت مانند شرکت های دیگر می باشد.

چند نکته :
صدور مجوز فعالیت مراکز اسقاط موقت بوده و به همه دارندگان پروانه بهره برداری کارخانه بازیافت خودرو توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعطا خواهد شد.
تمدید مجوز فعالیت منوط به رعایت ضوابط و مقررات مربوطه و اعتبار پروانه مذکور خواهد بود.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
ثبت شرکت نیک ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود ، در  سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت شما عزیزان  به عمل آورد.