خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

در دهه های گذشته، بوروکراسی پیچیده سازمان ها، دارای آن چنان قوام و تعصبی بود که خدشه به آن امری مذموم و بعضاَ ناممکن تلقی می شد؛ در چنین فضایی اندیشه خلق سازمان های مجازی بی شباهت به رویا نبود، اما در عصر حاضر تغییرات شگرف سازمان ها و پیشرفتهای غیر قابل تصور تکنولوژی ارتباطی، اطلاعاتی و نیز فراگیر شدن شبکه های رایانه ای در سازمان ها و حتی منازل و از سوی دیگر ناکارآمدی سازمان های سنتی در پاسخگویی به این تحولات، موجب کمرنگ شدن حکومت اداری سازمان ها ( بوروکراسی ) و حکم فرمایی نتوکراسی (حکومت شبکه ها بر سازمان ها) شده است؛ حال دیگر ایده سازمان های مجازی نه تنها رنگ واقعیت به خود گرفته است، بلکه ضرورتی انکارناپذیر در سازمان های سده بیست و یکمی محسوب می شود.
امروزه بسیاری از کارکنان در منازل خود و از طریق شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی همچون: اینترنت، پیجر، فاکس، ویدئو کنفرانس و… خدمات خود را به سازمان هایشان ارائه می دهند. این مفهوم از تجارت، با حذف مرزها ، گمرک ها و واسطه ها و تبدیل شدن به یک دهکده جهانی حیطه ی بسیار گسترده ای دارد که در آن، نوآوری هایی مانند مبادله الکترونیکی داده ها، پست الکترونیک ؛ تابلوی اعلانات الکترونیکی ، انتقال الکترونیک وجه و سایر فن آوری هایی نظیر این موارد به کار برده می شود.
در این شرکت ها ، فضای طبیعی به فضایی مجازی تبدیل گشته و افراد بدون قرار گرفتن در محدودیت های زمان و مکان، می توانند با امکانات پیشرفته امروز به فعالیت های خود بپردازند. در واقع، شرکت ها و سازمان های مجازی باعث افزایش سرعت و حجم مبادلات بازرگانی گردیده و به شکل محسوسی سبب کاهش هزینه  ، صرفه جویی زمان، حذف واسطه ها و در نهایت سود بیشتر می شود.
لازم به توضیح است، رسالت شرکت های مجازی، فقط ارتباط نیست بلکه پی ریزی و تقویت روابط تجار است . تجارت مجازی انقلابی است که در حال تغییر روش های تجارت، خرید و حتی تغییر نحوه تفکر ما است.
• چه مشوق ها و اهدافی در ثبت یک شرکت مجازی دخیل اند؟
۱) عدم نیاز به سرمایه ی زیاد
این گونه از شرکت ها، برای تاسیس نیاز به سرمایه زیادی ندارند. مهمترین دلیل آن هم این است که تاسیس این شرکت ها منوط به داشتن ساختمان های آن چنانی نیست.
۲) بهره گیری از دانش و تجارب همدیگر برای افزایش سودآوری و کاهش هزینه های کلی
در این مرحله سازمان مجازی شکل می گیرد و کلیه همکاران از تجارب همدیگر استفاده می کنند تا اینکه ابداع و نوآوری جدیدی شکل گیرد.
• ویژگی های سازمان مجازی :
۱- رقابت جهانی
۲- ایجاد انگیزه در نیروی انسانی
3- استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات
۴- تغییر طرح سازمان
۵- کارآفرینی
۶- طراحی مجدد مشاغل
۷- تاکید بر نرم افزار به جای سخت افزار
۸- پویایی فرآیند خط مشی گذاری
• مزایای ثبت شرکت مجازی:
۱- در سازمان های مجازی بعد مسافت و فاصله جغرافیایی مانع از انجام کارها، برگزاری جلسات و کنفرانس ها نخواهد شد.
۲- آثار و بلایای فیزیکی از قبیل آتش سوزی، انفجار، زلزله و سایر حوادث بر روند کاری به حداقل خواهد رسید.
۳- بهره وری و سودآوری افزایش می یابد.
۴- توجه بیشتر بر جنبه انسانی کارها و تاکید کمتر بر اجزای مکانیکی، تکراری و روتین کارها
۵- برآورده کردن تعداد بیشتری از نیازهای مشتریان
۶- کاهش هزینه های مربوط به فضاهای اداری به علت افزایش انعطاف پذیری در کارها
۷- افزایش وابستگی به سرمایه فکر و اندیشه افراد سازمان
۸- کاهش مسائل زیست محیطی به علت تردد کمتر افراد
۹- مشارکت اجتماعی : این امکان برای شرکت فراهم می شود تا افرادی که فرصت کاری ندارند را استخدام کند، افراد معلول، سالخورده و والدینی که کودک خردسال دارند می توانند در خانه به کار بپردازند؛ در نتیجه موقعیتی به وجود می آید تا وجدان اجتماعی سازمان نشان داده شود.
کلیه امور ثبتی و اداری خود را با اطمینان خاطر، به متخصصان متعهد و کاردان ثبت شرکت نیک بسپارید.
” آنچه در تخصص ماست جلب رضایت کامل متقاضیان با ارائه مناسب ترین خدمات است “