خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

فرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه یکی از کشورهای واقع شده در اروپای غربی می باشد که دارای منطقه ها و قلمروهای آنسوی دریاهای زیادی نیز هست . این کشور، با در قرار گرفتن رده ی پنجم بزرگ ترین اقتصاد دنیا، یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در جهان می باشد.
با ثبت شرکت در این کشور می توان نسبت به اخذ اقامت در فرانسه اقدام نمود.

با ذکر این مقدمه ، به توضیح راجع به ساختار شرکت ها در حقوق فرانسه و اطلاعات و مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در این کشور می پردازیم.

  • ساختار شرکت ها در حقوق فرانسه

در این نظام حقوقی ، تجاری یا غیرتجاری بودن شرکت یا شراکت به دو اعتبار مشخص می گردد : شکل قالب موسسه و یا هدف موضوع آن :
الف ) شرکت ها و شراکت های تجاری بر اساس قالب :
1. شرکت تضامنی، که مطابق ماده 221-1 قانون تجارت فرانسه شرکتی است که ” شرکا همگی تاجر بوده و به طور نامحدود و تضامنی برای پرداخت بدهی های شرکت مسئولیت دارند.
بستانکاران شرکت نمی توانند برای پرداخت دیون شرکت به شریک ضامن مراجعه کنند، مگر پس از ارسال اظهارنامه به خود شرکت و بی پاسخ ماندن آن “.
2. شرکت مختلط غیر سهامی ،
3. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که طبق ماده 1 – 223 قانون تجارت ” به وسیله یک یا چند شخص تشکیل می شود که این اشخاص فقط به میزان آورده خود مسئولیت دارند. در صورتی که شرکت فقط یک شریک داشته باشد، شریک واحد خوانده می شود. شریک واحد همه اختیارات مجمع عمومی شرکا را داراست “.
4. شرکت سهامی، ” شرکتی است که در آن سرمایه به سهام تقسیم شده و به وسیله شرکایی که به اندازه آورده خود در برابر زیان های وارده مسئول خواهند بود، تشکیل می شود. شمار سهامداران نمی تواند از هفت کمتر باشد “.
5. شرکت مختلط سهامی ،
6. شرکت ساده شده سهامی ( شرکت نسبی ) ، به موجب ماده 1- 227 ” شرکتی است که ممکن است به وسیله یک یا چند شخصی تشکیل شود که تنها به نسبت آورده خود مسئولیت دارند. در صورتی که شرکت فقط یک سهامدار داشته باشد، سهامدار واحد خوانده می شود. سهامدار واحد همه اختیارات مجمع عمومی شرکا را داراست “.
چنانچه شرکتی در یکی از قالب های بالا تشکیل گردد صرف نظر از هدفش تجاری محسوب می گردد. لکن گاهی اوقات تفکیک شرکت تجاری از شراکت مشکل به نظر می رسد، به ویژه آنکه شرکت در قالب شرکت تضامنی تشکیل شده باشد. به علاوه در این شراکت ، تفکیک شرکت مدنی و تجاری در مواردی بسیار مشکل تر است. در نتیجه باید علاوه بر شکل تشکیل به اهداف آن توجه نمود.
ب) شرکت ها و موسسات تجاری بر اساس هدف :
موسسه ای بر اساس هدف تجاری است که منطبق بر ماده یک قانون تجارت مکرراَ و به طور مداوم به عمل تجاری مشغول باشد. عبارت ” عمل تجاری ” در ماده 632 همان قانون به صورت فهرستی از اعمال مختلف شمارش شده است. البته دادگاه ها در آراء خود عناوین دیگری به امور مزبور اضافه نموده اند از جمله آنکه به موجب قانون 1967 خرید زمین به قصد فروش تجاری است.

– تنظیم طرح توجیه اقتصادی
– قید میزان سرمایه ( به طور معمول برای یک سال اول حداقل صد هزار یورو می باشد ).
– قید لیست فعالیت های موضوع کار شرکت و سمت هایی که به اعضا شرکت می دهید.
– دو نسخه اسانامه شرکت به زبان فرانسه برای شرکت محدود
– تصویر درخواست جهت انتشار به انضمام تاییدیه پذیرش آن
– تصویر اعلامیه منتشر شده در روزنامه مبنی بر تشکیل شرکت
– تصویر کارت هویت یا پاسپورت مدیر عامل
– ارائه یک کپی از اجاره نامه یا قبض آب و برق شرکت که اخیراَ پرداخت شده جهت ثبت آدرس شرکت
– تدارک کارت دکامرسانت ( ویژه کسانی که از خارج از اتحادیه اروپا در فرانسه اقدام به ثبت شرکت می نمایند ).
– اعلامیه مدیر عامل مبنی بر عدم محکومیت کیفری به جرایم خاص
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.
همکاران ما در ثبت شرکت نیک ، با افتخار در خدمت شما خواهند بود.