خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

سامانه ثبت شرکتها

سامانه irsherkat ssaa ir که تنها مرجع اصلی جهت ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت و کلیه امور وابسته ثبتی از این قبیل است ، دارای قواعد و ضوابطی است که به تمامی آن باید توجه نمایید .
در این مقاله قصد داریم به خدمات ، بخش ها ، مراحل تاسیس شرکت در سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkatssaair و هر آنچه که باید در مورد ثبت شرکت بدانید ، بپردازیم .

سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir چیست؟

در گذشته کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت و … به صورت حضوری انجام می گرفت ، چنانچه همین امر سبب هدر رفتن هزینه و زمان بسیاری از متقاضیان می شد .
با روی کار آمدن سامانه ثبت شرکت ها و ارائه خدمات ثبت تغییرات و ثبت شرکت در irsherkat.ssaa.ir ، امور ثبتی به صورت اینترنتی صورت گرفت و دیگر مدارک فقط از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود .

برای ثبت شرکت در تهران و ثبت تغییرات شرکت خود ، با ما تماس بگیرید

02188888832

چنانچه لازم به ذکر است حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری هیچ تاثیری در روند ثبت شرکت یا سایر امور ثبتی نخواهد داشت .

ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir

ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir

سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری از بخش های متعددی تشکیل شده است که هر یک جهت انجام امری مورد استفاده قرار می گیرند که به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد .

امکانات سامانه ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل چه مواردی است؟

  1. تاسیس شخصیت حقوقی
  2. صورتجلسه تغییرات
  3. اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی
  4. اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی
  5. پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی
  6. درخواست کد فراگیر
  7. پیگیری درخواست
  8. انصراف از درخواست

در صورت نیاز به ثبت شرکت و مشاوره در این زمینه ، با شماره 02188888832 تماس حاصل فرمایید.

تاسیس شخصیت حقوقی

اصلی ترین خدمت یعنی ثبت شرکت در این قسمت از سامانه صورت می پذیرد متقاضیان جهت ثبت انواع شرکت ها ( هفت نوع شرکتی که در قانون تجارت مشخص شده است ) ، ثبت شعبه و نمایندگی خارجی ، ثبت موسسه و صندوق سرمایه گذاری باید به این قسمت از سامانه مراجعه نمایند .

پس از تکمیل مدارک باید تمامی موارد مربوط به شرکت بر حسب نوع آن را تکمیل نمایند که برخی از این موارد عبارت است از :
حوزه ثبتی شرکت ، اطلاعات هویتی اعضاء و سهام داران ، میزان سرمایه شرکت ، میزان سهام هر یک از سهامداران ، انتخاب نوع روزنامه ، تعیین پنج نام پیشنهادی ( با استناد به فرهنگ لغت معتبر و به ترتیب اولویت ) و … .

ثبت تغییرات شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir

همچنین بیشتر بدانید از : ثبت شرکت سهامی عام

 

صورتجلسه تغییرات

اشخاص حقوقی پس از ثبت شرکت بنابر دلایل متعددی ممکن است دست به اعمال تغییراتی در شرکت بزنند که در ابتدا بر حسب نوع تصمیم باید صورتجلسه مربوطه را در مجمع خاصی تنظیم کنند و امضاء تمامی اعضاء نیز ذیل آن باشد .

در این وضعیت با مراجعه به این بخش از سایت تمامی موارد مندرج در صورتجلسه من جمله تاریخ جلسه ، نوع تصمیم و دیگر اطلاعات مورد نیاز را در سامانه تکمیل نموده و در انتها ، رسید پذیرش به همراه مدارک در پوشه مخصوصی به اداره تسلیم می گردد که مراحل بعدی را طی کند و در انتها به صدور آگهی ختم شود .

اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی

در این بخش با وارد کردن یکی از اطلاعات شخصیت حقوقی از جمله شماره ملی ، تمامی اطلاعات ضروری که در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی نیز وجود دارد به شما نمایش داده خواهد شد .
اطلاعاتی از جمله وضعیت شرکت ، نام ، آدرس ، نوع شرکت ، تاریخ ثبت شرکت  ، کدپستی و … برای شما به نمایش گذاشته می شود .

لازم به ذکر است مدیران شرکت ها پیش از عقد قرارداد با سایر شرکت ها بهتر است از این طریق از وضعیت فعال ، تعلیق یا منحل بودن شرکت مقابل آگاهی پیدا کنند و سپس به این قبیل اقدامات بپردازند .

اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی

یکی از مهم ترین کارکرد های این بخش از سامانه برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی آن است که با وارد نمودن شماره پلمپ دفاتر تجارتی شان می توانند اقدام به اخذ اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی کنند .
لازم به ذکر است اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی یکی از مدارک اصلی جهت اخذ کارت بازرگانی حقیقی و چه حقوقی است .

 

اظهارنامه پلمپ دفاتر تجارتی در سامانه irsherkat.ssaa.ir

 

پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

به طور کلی اشخاص باید حساب ها ، صورت های ملی و … خود را به اداره امور مالیاتی ارائه دهند در غیر این صورت جرائمی برای آن ها به دنبال خواهد داشت .
اشخاص باید سالانه برای پلمپ دفاتر قانونی شان به موقع اقدام کنند و پس از اتمام مراحل مربوطه ، دفتر کل و دفتر روزنامه دریافت کنند و موارد مربوطه را در آن یادداشت نمایند .

درخواست کد فراگیر

اشخاص حقیقی با شماره ملی شان شناخته می شوند و اتباع خارجه که در ایران قصد ثبت شرکت را دارند باید اقدام به اخذ کد فراگیر نمایند که در این قسمت از سامانه می توانند با وارد کردن اطلاعات پاسپورت خود شناسه اختصاصی ( کد فراگیر ) دریافت کنند .

پیگیری درخواست

پس از آن که اطلاعات مربوط به ثبت شرکت ، تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر و … در سامانه تکمیل گردید ، متقاضیان با وارد کردن شماره پیگیری ، می توانند از طریق این قسمت از وضعیت پرونده مورد نظر اطلاع جویند .

انصراف از درخواست

انصراف از درخواست تغییرات شرکت ، پلمپ دفاتر ، اظهارنامه دفاتر تجارتی با وارد نمودن شماره پیگیری ، شماره یا شناسه ملی بر حسب مورد ، در این قسمت صورت می پذیرد .

مراحل ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir

 1 . تکمیل اطلاعات متقاضی

برای ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir باید با تمامی قواعد و ضوابط مربوطه آشنایی داشته باشید تا بدون نقص اطلاعات خود را به ثبت برسانید .
پس از مراجعه به سامانه مذکور و انتخاب نوع شخصیت حقوقی ، اطلاعات هویتی نماینده ، وکیل ، حوزه ثبت شرکت ، آدرس شرکت و تاریخ شروع سال مالی را درج نمایید .

2 . انتخاب موضوع فعالیتی و نام شرکت

حوزه و گستره فعالیتی شرکت باید به صورت دقیق در سامانه وارد گردد و در صورت نیاز مجوز های مربوطه نیز اخذ گردد چنانچه که در ذیل موضوع شرکت باید این جمله عنوان گردد ” پس از اخذ مجوز های لازم از مراجع ذیربط ” .
همچنین پنج نام پیشنهادی نیز باید برای شخصیت حقوقی با توجه به قواعد تعیین نام شرکت های تجاری در نظر بگیرید که به ترتیب اولویت تان در سامانه بنویسید .

3 . اطلاعات تکمیلی در سامانه

حداقل سرمایه باید در ثبت شرکت رعایت شود ، چنانچه در اکثر شرکت ها یک میلیون ریال است و لازم به ذکر است سرمایه نقدی ، غیر نقدی باید مشخص گردد .
اطلاعت هویتی فرد به همراه میزان سهام وی و همچنین سمت به عنوان هیئت مدیره و سهامدار نیز باید مشخص شود .

حق امضاء اعضاء هیئت مدیره ، تکمیل مواد اساسنامه ، انتخاب روزنامه کثیر برای درج آگهی های شرکت از دیگر مواردی است که باید با دقت تمام در سامانه تکمیل شود تا بعدا مجبور به صرف هزینه مجدد برای ثبت تغییرات شرکت تان نباشید .

4 . درج روزنامه و صدور آگهی

پس از تایید نام و ارسال تمامی مدارک به اداره از طریق پست ، پرونده توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که از همه جهت نقصی نداشته باشد ، در دفاتر ثبت شرکت یادداشت می شود و برای اطلاع سایرین در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار نیز آگهی می شود .

ثبت نیک

از شرکت مختلط سهامی بیشتر بدانید

راهنمای ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir

شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با ثبت شرکت در سامانه irsherkat.ssaa.ir و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره 02187790 تماس حاصل فرمایید .
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید .

پرسش و پاسخ در رابطه با سامانه ثبت شرکتها

  • سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir چیست؟
    سامانه ثبت شرکتها جهت ارائه خدمات ثبت تغییرات و ثبت شرکت و دیگر امور ثبتی به صورت اینترنتی ایجاد شده است و دیگر مدارک فقط از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها تسلیم می شود .
  • امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir شامل چه مواردی است؟
    برخی از این امکانات بدین شرح میباشد : تأسیس شخصیت حقوقی ، صورتجلسه تغييرات ، پذيرش اظهارنامه پلمب دفاتر قانونی ، اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی ، اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی ، درخواست کد فراگیر ، پيگيری درخواست ، انصراف از درخواست
  • در صورت نیاز به مشاوره ثبت شرکت چه باید کرد ؟
    برای مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت و دیگر امور ثبتی با مشاورین ثبت نیک به شماره 02188888832 تماس حاصل فرمایید.