خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

خرم آباد بیست و دومین شهر پر جمعیت ایران و مرکز استان لرستان است. این شهر در میان دره های زاگرس قرار دارد. دره خرم آباد دارای چشمه های آب و هوایی دلپذیر می باشد وموقعیت طبیعی ممتاز و مواهب خدادادی در این دره سبب سکونت انسان های اولیه در غارهای پنجگانه پیش از تاریخ شده است. فاصله خرم آباد تا تهران 490 کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران-جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است،همچنین چشمه ها، سرآب های فراوان، دریاچه دل انگیز کیو در مرکز شهر و موقعیت ارتباطی آن در گذشته به عنوان راه مواصلاتی غرب به جنوب، این شهر را در زمره یکی از شهرهای توریستی و زیبای ایران قرار داده است.
اهمیت این شهر علاوه بر موقعیت استراتژیک آن به عنوان پل ارتباطی شمال به جنوب به آثار تاریخی و ماقبل تاریخ موجود در این شهرستان باز می گردد.
در این مقاله برآنیم تا به تشریح کلیه مطالب مرتبط با ثبت شرکت در خرم آباد بپردازیم.
• شرکت تجاری چیست؟
شرکت از اجتماع 2 یا چند شریک یا سهامدار و یا موسس که دارای هدف مشترکی برای رسیدن به یک هدف واحد تشکیل می شود گفته می شود، شرکا یا سهامداران هر شرکت می توانند شخصیت های حقیقی یا حقوقی باشند.هر شرکت دارای یک هدف یا خط مشی می باشد که توسط شخصیت های حقیقی و حقوقی (شرکا یا سهامداران) تعیین می شود.اصولاَ این خط مشی در چارچوبی به نام اساسنامه که دارای مفاد مختلفی می باشد تشکیل می شود.
برای انجام هر گونه فعالیت تجاری و غیر تجاری منظم و سازماندهی شده می توان از طریق ثبت یک شرکت و یا موسسه اقدام نمود و از مزایایی که قانون برای شرکت های ثبت شده در نظر گرفته شده است استفاده نمود.
• مزایای ثبت شرکت عبارت است از :
_جلب اعتماد شخص یا شرکت طرف قرارداد به جهت گستردگی سطح تعهد شرکت ها نسبت به بدهی ها
_حمایت های قانونی ازاشخاص حقوقی
_اخذ و اعطای نمایندگی رسمی شرکت
_رسمیت پیدا کردن فعالیت از طریق ثبت شرکت
_ایجاد فرصت حضور در مناقصات و مزایدات
_ثبت رسمی کلیه سوابق شرکت و قابلیت استناد به آن در صورت لزوم
_امکان استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری از بانک های خصوصی و دولتی و موسسات مالی و اعتباری
• انواع شرکت های قابل ثبت
در قانون تجارت 7 دسته شرکت (شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود،شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی، شرکت تعاونی تولید و مصرف)  تعریف گردیده که هر یک خاصیت ها و خصلت های خود را در قانون تجارت دارند؛از این بین دو شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود با استقبال بیشتری مواجه شده اند. در ادامه، شرایط ثبت هر یک از این شرکت ها بررسی می شود.
• شرکت سهامی خاص: شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصرا تامین گردیده و سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام محدود به ملاغ اسمی سهام آنهاست. وتعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد.عنوان شرکت سهامی باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.
• شرایط ثبت شرکت در خرم آباد سهامی خاص:
– حداقل 3نفر عضو به همراه 2 نفر بازرس(بازرسین نباید از اعضا باشند.)
– حداقل سرمایه 1000.000 ریال
– حداقل 35درصد سرمایه نقدا پرداخت شود
• مدارک ثبت شرکت در خرم آباد سهامی خاص:
– کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده همه اعضا و اعضای هیات مدیره و شرکا
– اخذ و ارائه عدم سوء پیشینه کیفری برای همه اعضای شرکت
– اخذ مجوزهای مورد نیاز در صورت مجوزی بودن موضوع
– امضای اقرارنامه توسط همه اعضای شرکت
– دوبرگ صورتجلسه اولین جلسه هیات مدیره و صورتجلسه مجمع موسسین
– دو نسخه شرکتنامه، تقاضانامه، اساسنامه شرکت که به امضای همه اعضای شرکت رسیده باشد
• شرکت با مسئولیت محدود:
شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهامی یا قطعات سهام تقسیم شده باشد،فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است .در نام شرکت باید عبارت “با مسئولیت محدود “قید شود.
• شرایط ثبت شرکت در خرم آباد با مسئولیت محدود:
– وجود حداقل 2 نفر عضو
– مبلغ 100.000تومان سرمایه اولیه
– تعهد با پرداخت کل سرمایه
• مدارک ثبت شرکت در خرم آباد با مسئولیت محدود:
– تصویر شناسنامه و کارت ملی سایر اعضا
– اصل گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از مراکز پلیس +10
– اقرارنامه امضا شده
– مجوز در صورت نیاز موضوع به مجوز
• به چه کسانی اجازه ثبت شرکت داده می شود؟
همانطور که می دانید هر کشور ویژگی های خاص خود را دارد و جهت ثبت شرکت باید طبق قوانین همان کشور فعالیت کرد. به موجب قوانین ایران :
_تمام افراد حقیقی و حقوقی می توانند در ایران به ثبت شرکت اقدام نمایند که البته این افراد می توانند خارجی یا ایرانی باشند.
_اگر فردی دارای سوء پیشینه باشد مانعی برای ثبت شرکت سر راه خود نمی بیند.اما این فرد نمی تواند بعد از ثبت شرکت در میان اعضای هیات مدیره، مدیر عامل و یا بازرس باشد.
_افراد غیر ایرانی می توانند به راحتی بدون شریک ایرانی در ایران شرکت ثبت کنند و مالکیت صد درصدی این شرکت را برعهده بگیرند.
• اقداماتی که برای ثبت یک شرکت باید انجام دهید به قرار زیر است.

  1. در ابتدا شریک خوب پیدا کنید.
  2.  به سامانه ثبت شرکت ها، به آدرس«http://irsherkat.ssaa.ir»  مراجعه نمایید و ضمن تکمیل اطلاعات خواسته شده، 5 نام را به ترتیب اولویت وارد کنید.
  3.  مدارک را از طریق پست ارسال نمایید و بارکد پستی را در سامانه درج کنید.

پس از طی مراحل فوق، در صورت عدم نقص و ایراد در مدارک ارسالی،  اداره ثبت شرکت ها با درخواست ثبت شرکت مورد نظر موافقت نموده و نسبت به صدور آگهی اقدام می نماید که در این صورت می بایست شخص متقاضی یا وکیل ثبت شرکت برای اخذ مدارک ثبتی و امضاء ذیل دفاتر به اداره مراجعه نماید.
بعد از تایید تمام مدارک، باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ کنید.
ثبت شرکت نیک
{ مجری ثبت انواع شرکت های تجاری}