خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

آشنایی انسان با پدیده حمل و نقل به زمان های باستانی مربوط می شود. در واقع حمل و نقل و ارتباطات همزمان با انسان تولد یافته و با گسترش تمدن و فرهنگ انسانی توسعه و تکامل یافته است.
انگیزه های اصلی و در عین حال قدیمی حمل و نقل مسئله احتیاج و نیاز انسان ها بوده است. زیرا توزیع ناهماهنگ منابع تولید و پراکندگی ناموزون سرزمین های قابل بهره برداری و افزایش مداوم جمعیت در سطح زمین ، سه عامل عمده و شناخته شده در جابه جایی های انسان به شمار می روند. این سه عامل عمده که در واقع نشانه ای از تفاوت های مکانی در سطح زمین می باشند، در طول تاریخ مشوق اصلی نقل و انتقالات انسانی بوده و بنیان گذار مبادله و تجارت به شمار می روند.
امروزه رشد فزاینده حمل و نقل بین مراکز مهم تولید محصولات زراعی و مواد معدنی با مراکز مهم صنعتی یک واقعیت آشکار است. به ویژه آنکه گسترش دامنه تخصص گرایی در تولید و تغییرات فراوان در سطح رشد و توسعه اقتصادی، بخصوص توسعه ناهماهنگ تکنولوژی، تنوع نظام های سیاسی و اجتماعی، تغییر در نوع مبادلات و روند توسعه، حمل و نقل را تهییج کرده است.
مسائل نظامی نیز در نوع خود ضرورت های دیگری بوده اند که در شرایط زمانی و مکانی ویژه ای فعالیت های حمل و نقل را توسعه داده اند. هیچ نوع دولت و یا سازمان سیاسی بدون حمل و نقل و ارتباطات ، موجودی خود را نمی توانند تثبیت کند. زیرا اداره تشکیلات داخلی و نشر اصول و قوانین مملکتی و جابه جایی نیروهای امنیتی در همه حال نیازمند برخورداری از یک سیستم اطمینان بخش حمل و نقل و ارتباطات می باشد.
راه های ارتباطی به صورت بسیار آشکار توسعه دولت ها و مناسبات آن ها را با جوامع دیگر بین المللی نمایان می سازد.
صنعت امروزی حمل و نقل نتیجه تکامل تدریجی و تغییرات بنیادی زندگی انسان و دگرگونی های اساسی در امر تولید و پیشرفت های تکنیکی است که طی قرون متمادی حاصل آمده است. در هر دوره ای پاسخ به این مسئله که چگونه می توان بین توزیع ناهماهنگ منابع تولید و توسعه روزافزون نیازهای انسانی رابطه ای معقول برقرار ساخت ، جزء عمده ترین اندیشه های انسانی بوده و درست از زمانی که قدرت عقلانی انسان او را بر چهارپایان مسلط ساخته تا به امروز که در اندیشه تسلط بر فضا است، در حمل و نقل خود و کالایش راه تکامل جسته است.
با توجه  به آنچه گفته شد، امروزه شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشند. شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ، عبارتست از یک شخصیت حقوقی که به منظور تصدی عملیات حمل و نقل بین المللی کالا تشکیل خواهد شد. جهت آشنایی شما عزیزان از چگونگی تاسیس این شرکت ها، در زیر توضیحاتی درباره شرایط و مدارک ثبت آن آورده ایم.

متقاضیان تاسیس شرکت حمل و نقل جهت شروع فعالیت نیازمند اخذ مجوز از سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور می باشند. شرایط عمومی و اختصاصی اخذ مجوز تاسیس و پروانه فعالیت به شرح ذیل است :
الف: شرایط عمومی مدیرعامل و هیأت مدیره:
 تابعيت جمهوري اسلامي ايران و تدين به يكي از اديان رسمي كشور
–  داشتن حداقل 25 سال سن
– داشتن حداقل مدرك تحصيلي دیپلم
– داشتن كارت پايان خدمت و يا معافيت دايم براي آقايان
– نداشتن سابقه كيفري موثر در كار به تاييد مراجع ذيصلاح و عدم اعتیاد به مواد مخدر
– داشتن سابقه کار مفید اجرایی در امر حمل و نقل بین الملل به شرح ذیل:
دیپلم 8 سال- فوق دیپلم 6 سال- لیسانس 4 سال- فوق لیسانس 3 سال- دکترا 2 سال
نکته: 1- در مورد افرادی که دارای مدرک دانشگاهی در زمینه حمل و نقل می باشند دو سال از سابقه تعیین شده در رده مدرک تحصیلی وی کسر می شود.
2- مدت اعتبار فعالیت سه سال می باشد.
ب: شرایط اختصاصی مدیر عامل و هیات مدیره :
 قبولي مدیرعامل در آزمون تخصصي مربوطه براساس اعلام و زمانبندي دفتر آموزش
– عدم اشتغال مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره در مراكز دولتي
– داشتن سابقه كار اجرايي مستند در امر حمل و نقل بين المللي كالا: ديپلم 8 سال، فوق ديپلم 6 سال، ليسانس 4 سال، فوق ليسانس 3 سال، دكترا 2 سال
نکته : در مورد افرادي كه داراي مدرك تحصيلي مرتبط با حمل و نقل مي باشند،2 سال از سوابق فوق كسر مي شود.

  • مدارک عمومی جهت مدير عامل و هيأت مديره:

1-  اصل و کپی تمام صفخات شناسنامه
2- اصل و کپی كارت ملي
3- اصل و  کپی كارت پايان خدمت
4- يك قطعه عكس تمام رخ 4×3
5- برگ عدم سوء پيشينه و عدم اعتياد

  • مدارک مورد نیاز برای مدیرعامل و یکی از اعضای هیآت مدیره:

1-  اصل و تصوير مدرك تحصيلي حداقل دیپلم
2- مستندات سابقه كار اجرايي
3- تعهدنامه عدم اشتغال در مراكز دولتي
4-  اصل و کپی رسید بانكي پرداخت هزینه صدور
ارائه راهکارهای حقوقی مناسب را از متخصصان مجرب ما در ثبت نیک بخواهید ..