خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

• آسانسور چیست؟
آسانسور، یک واژه فرانسوی است که در معنای امروز آن به سیستمی اطلاق می گردد که شامل یک اتاقک متحرک یا کابین باشد که حداکثر با زاویه 15 درجه نسبت به محور عمود بر زمین در طول یک مسیر حرکت کرده و بار یا مسافر را با ایمنی کامل حمل کند؛ آسانسورهای امروزی بر اساس آمار و اطلاعات موجود، یکی از ایمن ترین وسایل حمل و نقل در جهان شناخته می شوند.آسانسورها به طور معمول وسیله نقلیه عمومی دائمی است که بین ترازهای از قبل تعریف شده حرکت می کند و تنها وسیله رفت و آمد ترافیکی است که مورد استفاده تمامی گروه سنی قرار می گیرد.

• تاریخچه آسانسور:
عمر بالابر ها در جهان به بیش از چند هزار سال می رسد و اولین چرخ چاه،خود نمونه ای از اولین بالابرها بوده است.البته گفته شده که مصریان باستان به وسیله بالابر در اهرام حرکت می کردند.طبق شواهد تاریخی، آسانسور از ابتدائی ترین ماشین های ساخت بشر است تاریخچه پیدایش آسانسور به 253 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.ارشمیدس وسیله ای شبیه به آسانسور اختراع کرد که قابلیت حمل یک نفر را برای ارتفاعات نه چندان بلند داشت.این آسانسور دستی نمونه ای از تلاش های اولیه بشر برای ساختن یک بالابر بود و پس از آن آسانسور حرکات تکاملی خود را به صورت مداوم پیموده است.
در ابتدا آسانسورها کامل و بسته بندی شده از خارج کشور به ایران وارد می شده است.اولین نمایندگی فروش آسانسور در کشور مربوط به یک شرکت سوئیسی می باشد که توسط یک شرکت ایرانی وارد شد و بعد از آن نیز شرکت های خارجی دیگر در این زمینه فعالیت داشتند لیکن به تدریج شرکت های ایرانی فروش و نصب آسانسور در ایران به وجود می آیند و در سال 1345 اولین کارگاه تولید درب و کابین با کپی برداری از روی درب کابین های شرکت های اروپایی تاسیس می شود.
• شرکت های آسانسوری :
منظور از شرکت آسانسور این است که در بند 2 اساسنامه که موضوع فعالیت شرکت را نشان می دهد موارد مربوط به فعالیت های آسانسور از قبیل: تهیه و توزیع کلیه قطعات مرتبط با آسانسور، بالابر و پله برقی، ساخت کابین و متعلقات، اخذ نمایندگی از شرکت های ایرانی و خارجی تولید کننده لوازم آسانسور، بالابر،پله برقی و درب های اتوماتیک، طراحی و ساخت انواع آسانسور در آن گنجانده شود.
شرکت هایی که قصد فعالیت در زمینه آسانسور را دارند، می توانند به صورت اختیاری به عضویت در سندیکای آسانسور ایران در آیند، در ادامه جهت آشنایی بیشتر به اهداف، حوزه فعالیت و فعالیت این سندیکا می پردازیم.
⃰ سندیکا یا اتحادیه صنفی: به معنای سازمان صنفی کارگران ودیگر زحمت کشان است.
• اهداف سندیکا آسانسور عبارتند از:

  • ایجاد کمیته های تخصصی بازرسی کننده داخلی برای حصول اطمینان از رعایت اصول ایمنی و استاندارد جهت کلیه مراحل مربوط به فعالیت های صنعت آسانسور و پله برقی(کنترل عملکرد اعضاء) با انگیزه تشریک مساعی با شرکت های مستقل بازرسی در چارچوب قانون.
  • تشویق و ترغیب اعضاء به تشکل های صنعتی به صورت کنسرسیوم در ارتباط با انجام پروژه های بزرگ ملی و بین المللی.
  • کوشش در سازمان دهی برای جذب افراد حقیقی و حقوقی که جهت عضویت در سندیکا واجد صلاحیت می باشند و تلاش گروهی در جهت تامین منافع به حق و سالم اعضاء در راستای منافع ملی کشور.
  • حمایت از تولیدات ساخت داخل با تلاش برای ارتقاء کیفیت محصولات داخلی، همچنین ارائه برنامه های لازم به منظور ارتقاء دانش فنی و دستیابی به تکنولوژی آسانسورهای پیشرفته.
  • تلاش در جهت بالا بردن اعتبار و حیثیت سندیکا از طریق سازماندهی و ایجاد روابط منسب بین اعضاء.
  • ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف سندیکا و اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب، مجلات و بروشورهای تخصصی.
  • تشکیل مرکز یا مراکزی در داخل و خارج از کشور به منظور فعالیت در جهت اهداف عالیه سندیکا مانند تاسیس خانه اسانسور و پله برقی.
  • تلاش برای ایجاد فضای مناسب جهت رقابت سالم و منصفانه و ایجاد فرصت های مناسب برای کلیه اعضاء جهت رود به بازارها.
  • تلاش در جهت تعیین و اجرای استاندارد ملی برای کلیه مراحل فروش، طراحی، ساخت و تولید آسانسور و پله برقی و انواع قطعات آن و نیز نصب و راه اندازی، تعمیر و نگه داری و بهره برداری آسانسور و پله برقی.
  • ایجاد هماهنگی با کلیه دستگاه های اجرایی و قانونی دست اندرکار در صنعت ساختمان و ابنیه به منظور استفاده از آسانسور و پله برقی استاندارد.
  • تلاش در جهت داوری و حکمیت در حل و فصل اختلافات حقوقی مابین اعضاء و نیز میان اعضاء و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی.
  • انجام هرگونه فعالیت اداری، فرهنگی، علمی، صنعتی، اقتصادی، بازرگانی، تحقیقاتی و …در داخل و خارج از کشور که در جهت اهداف عالیه سندیکا باشد.
  • تلاش در جهت دستیابی به آخرین استانداردهای بین المللی برای کلیه دست اندرکاران صنعت آسانسور و پله برقی در ایران.
  • تشکیل و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی مربوط به صنعت آسانسور و پله برقی.
  • فعالیت در زمینه صادر نمودن آسانسور و پله برقی و خدمات مربوط به آن به خارج از کشور خصوصا کشورهای همجوار.
  • تشکیل شرکت های تعاونی به منظور جذب سرمایه و ارائه خدمات به اعضاء در زمینه فعالیت های ساخت، تولید، طراحی و مهندسی، صادرات و واردات.
  • ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف سندیکا و اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب، مجلات و بروشورهای تخصصی.
  • تشکیل مراکز آموزشی و تحقیقات علمی و صنعتی، برگزاری سمینارهای تخصصی و همچنین حضور در سمینارهای مختلف جهانی و ترجمه و تالیف مقالات علمی و صنعتی مرتبط با صنعت آسانسور و پله برقی.

• موضوع فعالیت سندیکا آسانسور چیست؟
با توجه به لزوم ساماندهی و قانون مندی در امور حرفه ای و تخصصی مربوط به آسانسور و پله برقی در ایران و به منظور ایجاد هماهنگی در فعالیت طراحان، سازندگان، تولید کنندگان، فن آوران، و فروشندگان طراحی و مونتاژ آسانسور و پله برقی وخدمات وابسته به آن،برای تمرکز امور فنی و مهندسی و برخورداری از سیاست گذاری مناسب و واحد جهت مقاصد تولیدی، تجارتی و خدماتی در زمینه فوق و نیز به منظور تامین حقوق و منافع اشخاص حقیقی و حقوقی که موضوع فعالیت و اشتغال آنها در امور مذکور باشد، سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران و خدمات وابسته به آن تشکیل می گردد.
• حوزه فعالیت سندیکا آسانسور
حوزه فعالیت سندیکا در سراسر ایران است و می تواند پس از تصویب هیات مدیره و تایید اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن ایران در مراکز استان ها شعبه و در شهرستان ها عنداللزوم نمایندگی دایر نماید.شرایط تشکیل شعب و نمایندگی ها می بایست مطابق با آیین نامه های اجرایی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران باشد.
ثبت شرکت آسانسوری :
شرکت های آسانسوری را می توان بدون نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح به ثبت رسانید. برای ثبت این شرکت ها می توان در دو قالب سهامی خاص ویا با مسئولیت محدود اقدام نمود.که در ادامه ، به شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت آسانسور سهامی خاص و با مسئولیت محدود می پردازیم.
شرایط ثبت شرکت آسانسوری سهامی خاص :
– مطابق ماده 3لایحه اصلاحی قانون تجارت:حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد.(به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضا باشند.)
– حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از صد هزار تومان  نباید کمتر باشد.
– حداقل 35درصد سرمایه می بایست نقدا پرداخت شود.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت آسانسوری سهامی خاص:
– اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی(حداقل35%) در حساب شرکت در شرف تاسیس همراه با فیش پرداختی.
– اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
– تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)
– گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
– اقرارنامه امضا شده
– اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت توسط وکیل انجام گیرد.
• شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت آسانسوری با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد:
– در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل 2 نفر می باشد.
– میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
– تعهد یا پرداخت کل سرمایه
• مدارک مورد نیاز ثبت شرکت آسانسوری با مسئولیت محدود:
– فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
– گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از دفاتر پلیس +10
– امضای اقرارنامه
– دریافت مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع
جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تخصصی ، با همکاران ما در ثبت نیک تماس حاصل نمایید.