خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

پوشاک به عنوان یکی از اقلام اساسی مورد نیاز در سبد مصرفی خانوارهای ایرانی نقش مهمی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هم بعد از مصرف خانوار و هم بعد از تولید و اشتغال ایفا می کند.
با گسترش فرهنگ مصرفی در جامعه ما میزان علاقه مندی نسبت به داشتن لباس های مارک دار افزایش یافته است. بسیاری از شرکت ها، علاوه بر تمرکز خود بر چگونگی تولید محصولات، به این موضوع توجه خاصی دارند که به ایجاد یک تصویر از نام تجاری شرکت خود در ذهن مردم بپردازند.این شرکت ها با انتقال عملیات های تولیدی خود به کشورهایی برخوردار از نیروی کار و سایر هزینه های تولیدی ارزان تر، پول لازم برای ارسال پیام هایی قدرتمند از نام تجاری خود را آزاد کردند. برند گرایی به شکل گیری برخی از قدرتمندترین و ثروتمندترین شرکت های چند ملیتی در تمام زمان ها منجر شده است.
اهمیت برند سازی در صنعت نساجی وپوشاک از جمله موارد مهمی است که برای یک سود دهی عالی در صنعت پر طرفدار پوشاک مورد توجه ویژه ای قرار دارد. شاید بتوان گفت صنعت نساجی و پوشاک یکی از بزرگترین و با اهمیت ترین صنایع جهان است و با گردش مالی فوق العاده و قدرت اشتغال زایی بی همتای خود مورد توجه بسیاری از کشورها و اقتصاد های بزرگ دنیا می باشد.
• تعریف برند :
برند (Brand)، نمانام یا نام تجاری : یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می گردد. ثبت برند دارای مزایا و فایده هایی می باشد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم.

• مزایای ثبت جهانی برند :

– راه هر گونه سوء استفاده را می بندید.
– ارزش نام و شرکت خود را چندین برابر بالا می برید
– در بازرایابی بین المللی و یا مذاکرات تجاری، طرف های قرارداد، به شما به عنوان شرکتی با برنامه های بلند مدت و قدمتی طولانی نگاه می کنند
– از ربوده شدن یا سوء استفاده از طرح و ایده خود جلوگیری می کنید.
• ثبت برند پوشاک :
ثبت علامت تجاری یا برند مانند ثبت اختراع مستلزم آگاهی و دقت بالایی است و فرد متقاضی باید با نحوه انتخاب نام تجاری مناسب با نوع فعالیت شرکت یا سازمان خود، روش صحیح تکمیل اظهارنامه علامت و همچنین انتخاب طبقات کالا و محصولات مورد نیاز خود آشنایی کامل داشته باشد.

• مدارک مورد نیاز برای ثبت برند پوشاک :

_تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
_مدارک هویت متقاضی
الف) اشخاص حقیقی: کپی شناسنامه و کارت ملی
ب) اشخاص حقوقی: آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
_مدارک نماینده قانونی: در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و …) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد.
_ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
_در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند.
_ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال: جواز اعلامیه تاسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت . وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و…
_استفاده از حق تقدم: در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم (حداکثر تا6 ماه) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15روز از آن تاریخ تسلیم نمایند.
_نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
_رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی:
الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس میبایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد.

• مراحل ثبت برند پوشاک :

_ در اولین مرحله باید مدارک مذکور تکمیل گردند.
_ استعلام نام برند درخواستی
_ مراجعه به سامانه اداره مالکیت معنوی به آدرس http://iripo.ssaa.ir و تکمیل اظهارنامه ثبت برند
_  دریافت رمز اظهارنامه و ارائه مدارک لازم به اداره مالکیت معنوی
_ صدور آگهی نوبت اول
_ پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت
کلیه امور ثبتی و اداری خود را به ما بسپارید.
ثبت شرکت نیک ، افتخار دارد با بهره گیری از توان بالای کادر توانمند خود ، در  سریع ترین زمان ممکن اقدامات حقوقی و ثبتی لازم را جهت ثبت شرکت شما عزیزان  به عمل آورد.