خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

ثبت برند روغن به مصرف کنندگان امکان انتخاب می دهد و کسانیکه محصولات روغن به بازار عرضه می کنند آن ها را با علامتی مشخص می سازند و به ثبت می رسانند که در واقع ، با ثبت برند تجاری شرایط سالمی برای مصرف کنندگان به وجود می آید تا به دور از بازار سیاه اجناس تقلبی ، با خیالی آسوده و با آگاهی کامل ، در شرایطی منصفانه و سالم به انتخاب کالا های مرغوب و مورد نیاز خود بپردازند .

ثبت برند روغن

نحوه ثبت برند روغن

این در حالی است که اگر رقیبان و سوء استفاده گران از علامت تجاری مشابه یا یکسان استفاده نمایند ، مشتریان را گمراه ساخته و با ارائه محصولی با کیفیت نازل و نامرغوب ، مصرف کنندگان را متضرر ساخته ، به سود شرکت لطمه خواهند زد و اعتبار و وجهه شرکت را به طور جبران ناپذیری به خطر می اندازند .

به موجب تبصره 1 قانون ثبت علایم تجاری و اختراعات مصوب اول تیرماه 1310 ، ثبت علامت در ایران اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد ولی ماده 2 اضافه می کند : حق استعمال انحصاری علامت تجاری فقط برای کسی شناخته خواهد شد که علامت خود را به ثبت رسانیده باشد .
بنابراین موسسات تجاری جز در مواردی که دولت آن را الزامی کند ، اجباری به ثبت علامت تجاری ندارند. یکی از مواردی که دولت ثبت آن را اجباری دانسته است، برند مواد غذایی است.

تصویب نامه ای که در اردیبهشت ماه 1328 به تصویب هیئت وزیران رسیده است ثبت علامات مربوط به اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی را که ذیلاً شرح داده می شود ، اجباری نموده است که عبارتند از : 

  1. داروهای اختصاصی ( اسپسالیته ) مورد استعمال طبی یا بیطاری که با نسخه پرشک یا بدون آن مصرف می شود .
    طبق تبصره ماده 5 آیین نامه داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) عبارت است از تمام اجناس دارویی یا طبی که برای استعمال داخلی یا خارجی انسان یا حیوانات اهلی به کار می رود و نام و ترکیب و تعریف آن ها غیر از چیزی است که اسم معمولی این اجناس در کوکس ها یا در اصطلاحات دارویی به تصدیق وزارت بهداری باشد یا فرمول حقیقی آن در روی برچسب نوشته نشده باشد و در بسته یا پاکت یا جعبه یا بطری به فروش برسد .
  2. مواد غذایی که در لفاف و یا ظروف و به اسم مشخصی باشند مانند کنسرو مواد غذایی، آرد های مخصوص ، چای های مختلف ، کاکائو ، شکلات ، آب نبات ، پنیر ، شیر ، مربا ، ترشی ، کره و روغن های مختلف و غیره .
  3. آب های معدنی یا گازدار ، قابل شرب ، آب های میوه و انواع نوشابه ها که در تحت اسم و ظروف مشخصی به معرض فروش گذارده می شود .
  4. لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود مانند صابون ، خمیر ، محلول ، عطریات و ادکلن و غیره .

مرجع ثبت علامت تجاری و اختراعات ، ” اداره کل مالکیت صنعتی ” است و ثبت کلیه علائم مزبور و اختراعات فقط در همین اداره به عمل می آید .
شایان ذکر است ، قبل از ثبت هر برندی اول باید ببینید در طبقه ( زمینه ) فعالیتی که مد نظر شماست آن نام قبلاً ثبت شده است یا خیر چنانچه در آیین نامه جهت کلیه اجناس ، طبقاتی قائل شده و آن را به 36 قسمت نموده اند مثلاً طبقه 1 محصولات شیمیایی که در صنایع و علوم و عکاسی و کشاورزی و کود طبیعی و مصنوعی و مواد آب دادن فلزات و دباغی است و طبقه 23 انواع نخ و طبقه 24 انواع پارچه است .

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند روغن

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند روغن

  1. مدارک مثبت هویت متقاضی
    الف) اشخاص حقیقی : کپی شناسنامه و کپی کارت ملی
    ب) اشخاص حقوقی : آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
  2. مدارک نماینده قانونی : چنانچه تقاضا توسط نماینده قانونی (وکیل ، دارنده یا دارندگان حق امضا برای اشخاص حقوقی و …. ) به عمل آید مدارک آن ضمیمه گردد .
  3. ده نمونه گرافیکی یا کپی یا تصویر از علامت درخواستی حداکثر در ابعاد ده در ده سانتی متر
  4. در صورت سه بعدی بودن علامت ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند .
  5. ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط
  6. استفاده از حق تقدم : چنانچه متقاضی ثبت بخواهد به استناد تقاضای ثبت یا ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوط به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف 15 روز از آن تاریخ تسلیم کنند .
  7. نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تاییدیه مقام صلاحیت دار
    دوره حمایت از علامت تجاری ده سال است که می توان آن را به دفعات نامحدود با پرداخت هزینه های پیش بینی شده در مقررات تمدید نمود .

حق الثبت برند روغن

برابر بند ” د ” ماده یک قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین مصوب 28 / 12 / 1373 حق الثبت علایم و اختراعات مصوب سال 1310 به ترتیب ذیل دریافت می گردد .

  1. حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان ایرانی بدون احتساب بهای ورقه دوازده هزار ( 12000) ریال
  2. حق الثبت اظهارنامه علامت برای متقاضیان غیر ایرانی بدون احتساب بهای ورقه یکصد هزار (100.000) ریال
  3. حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان ایرانی مقطوعا بیست و هشت هزار (28000) ریال
  4. حق الثبت علامت قطع نظر از عده طبقات محصول برای متقاضیان غیر ایرانی مقطوعا یک میلیون و دویست هزار (000. 200. 1) ریال
  5. برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بابت هر طبقه اضافی برای متقاضیان ایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت پنج هزار (5000) ریال
  6. برای هر طبقه محصول اگر چه منحصر به فرد باشد بایت هر طبقه اضافی برای متقاضیان غیر ایرانی علاوه بر حق الثبت اظهارنامه و حق الثبت علامت سی هزار (000. 30) ریال

به این ترتیب ملاحظه می گردد که برای ثبت علایم تجاری اعم از اظهارنامه و طبقات محصول به موجب قانون مبالغی تعیین گردیده که باید به حساب دولت واریز گردد .

نکته :

علاوه بر هزینه های واریزی ، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاً هزینه هر روزنامه رسمی بالای یکصد هزار تومان می باشد .

سامانه ثبت شرکت نیک

راهنمای ثبت برند روغن

شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با ثبت برند روغن و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید .
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید .