خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

شاید یکی از اولین کار هایی که برای رشد توسعه یک کسب و کار کوچک باید انجام داد برندسازی و معرفی این برند به مخاطبان است.
برای محافظت از حقوق مادی و معنوی برند خود باید آن را ثبت کنیم اما ثبت برند تجاری در دوران کرونا پروسه مختص خودش را دارد.

اهمیت ثبت برند تجاری در دوران کرونا

نام تجاری شما را از سایر رقبا جدا کرده و محصولتان را به عنوان کالا یا خدمات جدید و منحصر به فرد به مشتری معرفی می‌کند به این ترتیب مشتریانتان نسبت به محصول شما احساس نیاز کرده و این مهم ترین راه درآمد زایی است.

در واقع شرکتی که اقدام به ثبت برند تجاری در دوران کرونا یا در گذشته کرده است این ضمانت را برای درآمد و رشد روز افزون تجارتش دارد چرا که با هر بار دیدن یا شنیدن نام این برند به خصوص در ذهن مشتری تمام ویژگی هایی که تولید کننده در نظر داشته تداعی می‌شود.
این مسئله اهمیت ثبت برند تجاری در دوران کرونا که بسیاری از استارت‌آپ ها پا گرفته اند رامشخص می‌کند.

ثبت برند تجاری در دوران کرونا

ثبت برند تجاری

به محض اینکه یک نام برای تجارت خود انتخاب کردید باید برند یا علامت و لوگوی تجاری خود را ثبت کنید. این امر به معنی آن است که نام تجاری شما در سامانه اینترنتی اداره مالکیت معنوی کشور که وظیفه ثبت علائم تجاری را در ایران دارد، ثبت می‌شود.

رسمیت یافتن یک برند موجب می‌شود که به هیچ وجه یک شخص یا شرکت نمی‌تواند از نام منتخب شما در حوزه کاری تان استفاده کند و این نام منحصرا به شما تعلق خواهد داشت.

برای ثبت برند تجاری در دوران کرونا هم باید براساس قوانین و مقررات تنظیم شده پیش رفت. ایجاد ارتباطات اینترنتی در جامعه جهانی این امکان را به وجود آورده است که ثبت برند تجاری در دوران کرونا در کشور های دیگر هم امکان پذیر باشد. لازم به ذکر است که این کار مستلزم داشتن کارت بازرگانی و عضویت در اتاق بازرگانی است.

اقدام برای ثبت برند و لوگو

شناخت مسیر قانونی که پیش رو دارید اولین و مهم ترین قدم در راه ثبت برند تجاری در دوران کرونا است که متقاضیان از ارائه خدمات حضوری محروم هستند.
اگر بدانید که برای ثبت برند خود چه مدارکی لازم دارید می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و به جایی چندین بار ارسال مدارک ناقص یک بار و به طور صحیح مدارک خود را در اختیار سازمان ثبت قرار دهید.
مزیت دیگر داشتن اطلاعات کامل این است که شما قبل از شروع پروسه ثبت می‌توانید خود را محک بزنید و اگر آمادگی و مدارک لازم را ندارید اصلا در این مسیر قدم نگذارید.

مراحل ثبت برند تجاری در دوران کرونا

ثبت برند تجاری در دوران کرونا از طریق سامانه آنلاین سازمان مربوطه صورت می‌گیرد. ابتدا باید نام برند خود را مشخص کنیم. در این باره باید دقت کرد که نام منتخب ما نباید قبلا ثبت شده باشد و اصلا قابلیت ثبت داشته باشد و در دسته نام های ممنوعه نباشد.

برای اطلاع از این موضوع که نام مورد نظر ما قبلا ثبت شده است یا خیر باید اقدام به استعلام کنید سازمان ثبت این امکان را برای ثبت برند تجاری در دوران کرونا فراهم کرده است که از طریق سایت این مجموعه نام مورد نظرمان را بررسی کنیم.

مواردی که در این باره لازم است بدانید این است که شاید یک نام در حوزه کاری شما وجود داشته باشد ولی ثبت نشده است در این صورت شما می‌توانید قبل از ایشان اقدام به ثبت نام ذکر شده برای برند خود کنید. پس هیچ وقت از استعلام برند غافل نشوید. این مسئله اهمیت ثبت نام تجاری قبل از سایر رقبا را مشخص می‌کند چرا که امکان دارد یک گروه سال‌ها برای ارتقا برند خود زحمت بکشند ولی تلاش ایشان با ثبت نکردن به هدر برود.

ثبت علامت تجاری

نکته دیگر توجه به نام طبقه یا طبقات درخواستی و مجوزهای فعالیتی که در اختیار دارید است. اگر

نام انتخابی شما حتی در تلفظ هم به برندی که قبلا در طبقه مد نظرتان ثبت شده است، شبیه باشد شانس شما برای ثبت برند تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

اظهار نامه برای ثبت برند تجاری

پس از استعلام نام تجاری و اطمینان از انجام درست این پروسه، باید اظهار نامه خود را مبنی بر درخواست ثبت برند تجاری تنظیم و ارسال کنید. در این مرحله نیز بسیار اهمیت دارد که در کمال دقت و با صرف وقت و حوصله فرآیند مربوطه را طی کنید. چرا که بروز خطا می‌توان وقت و انرژی شما را هدر دهد و کارتان تا حد زیادی به طول بیانجامد. و حتی این خطر وجود دارد که فرصت از دستتان برود.

در این مسیر باید توجه داشته باشید که اگر نام برند شما انگلیسی باشد حتما لازم است که کارت بازرگانی و یا کارت عضویت در اتاق بازرگانی داشته باشید.

اگر برندی را به نام دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی ثبت می‌کنید، در واقع مالک آن تمام افراد ذکر شده هستند و حتما لازم است که برای تمامی نفرات اقدام به ثبت نام در سامانه مالکیت معنوی نمایید.

اولویت در ثبت برند

حتی اگر  یک روز زود تر از رقبایتان اقدام به ثبت برند خود کنید، این امر برای شما اولویت ایجاد می‌کند.

گاهی لازم است که پرونده شما برای چند ماه در صف بررسی توسط کارشناسان اداره علامت بماند تا نوبت را به دست آورد اما اگر برند شما ثبت شود تاریخ اعتبارآن از روزی تعیین می‌شود که شما اظهار نامه خود را ارسال کرده اید.

یکی از آثار مهم حقوقی اقدام به موقع برای تکمیل و ثبت اظهارنامه علامت تجاری این است که اگر شخص یا شرکتی در خلال این بازه زمانی که شما منتظر طی شدن روند قانونی ثبت برند تجاری خود بوده‌اید، اقدام به استفاده از این برند به هر نحوی کند، شما این حق قانونی و اختیار را دارید که از مزایای برند ثبت شده خود بهره‌مند شده و از آن شخص و یا اشخاص مذکور شکایت نمایید.

کارشناسان حقوقی به شدت تاکید دارند که افراد ذی نفع قبل از اتمام و نهایی شدن پروسه ثبت برند تجاری خود، از افشا یا نمایش لوگو یا نام برند حتی در میان جمع دوستان و خانواده خود داری کنند تا جلوی هر گونه سو استفاده یا جعل گرفته شود. و از دردسر های حقوقی پیامد آن به دور باشید.

مشاوره ثبت برند غیرحضوری

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از ثبت برند تجاری در دوران کرونا  و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و یا دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید.

سامانه ثبت شرکت نیک
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید.