خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

در ابتدای مطلب تعریف دقیقی راجع به موسسه فرهنگی هنری ارائه می دهیم سپس  به بررسی اساسنامه این موسسات می پردازیم:
• تعریف موسسه فرهنگی هنری:

مراکز،موسسات،کانون ها و انجمن های فرهنگی ،تشکیلاتی است که با اهداف و مقاصد فرهنگی اعم از انتفاعی یا غیر انتفاعی (بر طبق ماده 584 قانون تجارت و آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری مصوب 1337) و بر اساس شرایط مندرج در این ضوابط به مسئولیت اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از دولتی،عمومی و خصوصی، افراد واجد شرایط برای فعالیت در یک یا چند قلمرو فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی با سرمایه ایرانی تشکیل می دهند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز تاسیس، نظارت بر فعالیت ها و انحلال آنها را صادر می کند.
با نام خدا به انگیزه ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور و ترویج و اشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و اسلامی و بر اساس اهداف فرهنگی مصرحه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت مقررات موضوع کشوری و ضوابط حاکم بر تاسیس موسسات و مراکز فرهنگی و بر طبق مشخصات و شرایط پیش بینی شده در این اساسنامه
“موسسه……………………………………”تشکیل گردید.
ماده1_نام…………………………………..می باشد و برای اختصار ذیلا موسسه نامیده می شود.
ماده2_نوع موسسه که اهداف فرهنگی و مقاصد غیر تجاری، غیر سیاسی و غیر صنفی تاسیس شده، انتفاعی است.
ماده3_سرمایه موسسه و تابعیت ایرانی است.
ماده4_مدت فعالیت موسسه از تاریخ صدور مجوز و رسمیت آن نامحدود است.
ماده5_مرکز اصلی و نشانی موسسه:………………………………………………
ماده6_تغییر مرکز اصلی و نشانی موسسه و یا تعطیل آنها با تصویب موسسان و با اصلاح قبلی و تایید دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی بلامانع است.
ماده7_سرمایه اولیه و دارایی و منابع درآمد موسسه به شرح ذیل است.
الف_مبلغ………………………………ریال که در بدو تاسیس موسسه از سوی موسسان تامین و پرداخت شده است.
ب_وجوه نقدی و اموال منقول که از طرف موسسان و یا سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی به موسسه واگذار شده یا بشود و نیز سایر هدایا و کمک های بلاعوض.
ماده8_اهداف و موضوع فعالیت موسسه به شرح زیراست: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ماده9_کلیه فعالیت ها و اقدامات موسسه بایستی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه کشوری و سیاست های فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و هماهنگ با برنامه های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می پذیرد.
ماده10_هرگونه تغییر در موضوع و اهداف موسسه بایستی قبل از ثبت تغییرات با اطلاع و تائید دبیرخانه هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی انجام گردد.
ماده 11_به منظور نیل به اهداف موضوع فعالیت های فرهنگی، هنری پیش بینی شده در اساسنامه، موسسه می تواند با رعایت مقررات مربوطه به عملیات زیر مبادرت نماید:
– تهیه و تامین مواد و کالاهای مورد نیاز و تدارک وسایل و ابزار کار و تلاش به منظور تامین هزینه های موسسه.
– سرمایه گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور بالا بردن سطح کارایی و توانایی های موسسه.
– انعقاد قرارداد و انجام معاملات مجاز در محدوده اهداف و موضوع اساسنامه.
– تحصیل وام یا اعتبار از اشخاص، بانکها و موسسات اعتباری و قبول هدایا و اعطای جوایز به اشخاص.
ماده12_هرگاه انجام و اجرای برنامه ها و فعالیت های موسسه با وظایف و اختیارات برخی از سازمان ها و موسسات دولتی و نهادهای انقلابی و وزارتخانه ها ارتباط داشته باشد.قبل از انجام و اجرای آن نسبت به کسب مجوز از مراکز ذکر شده ذیربط اقدام خواهد شد.
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.
همواره آماده پاسخگویی به سوالات ثبتی شما عزیزان هستیم.