خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

نحوه استعلام ثبت شرکت

در این مقاله قصد داریم نحوه استعلام ثبت شرکت ، راه های متفاوت استعلام شرکت ، ویژگی و مزایا هر یک از این سامانه های قانونی و رسمی و موارد مربوطه به آن را به طور کامل توضیح دهیم .
چنانچه جهت آشنایی با نحوه استعلام ثبت شرکت ، کلیه امور ثبتی و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب ثبت شرکت نیک از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید .

بعد از آن که یک شخصیت حقوقی به طور رسمی به ثبت می رسد ، یک شناسه ملی و شماره ثبت به آن معلق می گیرد که پس از ثبت قانونی و دریافت آگهی با آن شناخته می شود .
شماره ثبت شرکت ها ممکن است مشابه سایر اشخاص حقوقی باشد اما شناسه ملی مانند اثر انگشت فقط منحصر به یک شرکت نیست و شرکت ها را با آن می شناسند .

از جمله منبع مورد استناد و رسمی جهت استعلام ثبت شرکت ، سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور است که فقط اشخاص حقوقی که به ثبت رسیده اند و معتبر و رسمی می باشند در این سامانه عنوان شده اند .

نحوه استعلام ثبت شرکت

روش و نحوه استعلام ثبت شرکت

به طور کلی از دو طریق می توان از ثبت شرکت استعلام گرفت که در این قسمت به طور کامل متقاضیان را با طریقه استعلام اشخاص حقوقی آشنا خواهیم کرد .

  • نحوه استعلام ثبت شرکت از طریق روزنامه رسمی
  • نحوه استعلام ثبت شرکت از طریق سامانه شناسه ملی

 استعلام شرکت از طریق روزنامه رسمی

سامانه روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران یکی از سایت های رسمی استعلام ثبت شرکت است که متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی https://www.rrk.ir و با وارد کردن یکی از اطلاعات شرکت مانند شناسه ملی ، شماره ثبت و یا نام شرکت ، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت به شما نشان داده خواهد شد .

برای استعلام ثبت شرکت از طریق روزنامه رسمی فقط کافی است پس از مراجعه به سامانه مذکور و انتخاب گزینه آگهی های قانونی یکی از اطلاعات شخصیت حقوقی را وارد نمایید و آگهی های شرکت در صورتی که به ثبت رسمی رسیده باشد را دریافت خواهید کرد .

لازم به ذکر است پس از انجام هر یک از تغییرات و ثبت انواع شرکت ها باید ابتدا هزینه های قانونی مربوط به شرکت را پرداخت نمایید تا پس از آن بتوانید روزنامه رسمی مربوطه را دریافت کنید و در سامانه روزنامه رسمی نیز قابل پیگیری باشد .

 استعلام شرکت از طریق شناسه ملی

پس از مراجعه به سامانه شناسه ملی به نشانی https://ilenc.ssaa.ir ، با تکمیل یکی از اطلاعات درخواستی مانند نام شرکت ، شناسه ملی یا شماره ثبت شرکت ، اطلاعات مربوط به شخصیت حقوقی من جمله نام شرکت ، تاریخ تاسیس ، وضعیت و اعتبار شرکت ، آخرین آدرس ثبت شده شرکت و … آگاهی به شما نشان داده خواهد شد .

ویژگی ها و نکات نحوه استعلام ثبت شرکت

همان طور که گفتیم جهت استعلام شرکت هایی که به صورت قانونی و رسمی به ثبت رسیده اند دو مرجع رسمی و معتبر وجود دارند که عبارتند از سامانه شناسه ملی و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران که بیشتر توضیح خواهیم داد .

چنانچه جهت آگاهی از نحوه استعلام ثبت شرکت این قسمت را مطالعه نمایید و یا برای مشاوره و استعلام رایگان از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان مجرب ثبت شرکت نیک در تماس باشید .

ویژگی استعلام در سامانه شناسه ملی و روزنامه رسمی

  • سامانه شناسه ملی دائما در حال بروز رسانی است پس از زمان ثبت و آگهی شرکت ، تمامی اطلاعات مربوطه در این سایت قرار می گیرد .
  • جهت جست و جو در این سامانه باید یکی از سه مورد اطلاعات شخص حقوقی یعنی شناسه ملی ، شماره ثبت یا نام دقیق شرکت را وارد نمایید .
  • در سامانه شناسه ملی امکان جست و جو بر اساس سازمان ثبت کننده و اداره کل مربوطه نیز وجود دارد .
  • برای جست و جو اطلاعات شخصیت حقوقی نیازی بر وارد کردن واحد ثبتی نیست .
  • از دیگر ویژگی های سامانه شناسه ملی آن است که بدون جست و جو و اتلاف زمان به راحتی می توانید از آخرین آدرس قانونی شرکت آگاهی یابید .

ثبت شرکت تجاری در ایران

ویژگی شماره ثبت شرکت ها و موسسات

  • شماره ثبتی هر شرکت از جمله مواردی است که به کمک آن می توان یک شرکت را شناخت که در واقع مانند شناسنامه ، اطلاعات هویتی شخصیت حقوقی را نشان می دهد .
  • شماره ثبت ، اعتبار و ارزش یک شرکت را نشان می دهد که به صورت رسمی و قانونی نیز به ثبت رسیده است .
  • از جمله مهم ترین عواملی است که برای استعلام شرکت ها مورد نیاز است .
  • به کمک این شناسه ، اطلاعات شرکت های ثبت شده در اسناد و املاک کشور ، اتاق بازرگانی ، سازمان مدیریت و … به راحتی قابل دسترسی است .
  • لازم به ذکر است اشخاص حقوقی که شماره ثبت ندارند غیر مجاز به حساب می آیند چرا که در صورتی که یک شرکت به ثبت برسد ، شماره ثبت و شناسه ملی به آن تعلق می گیرد .

مزایا استعلام ثبت شرکت از طریق سامانه شناسه ملی شرکت ها و موسسات

  • آگاهی از اعتبار و وضعیت شخصیت حقوقی ( در حال تصفیه ، فعال ، منحل و … )
  • اقامتگاه اصلی و قانونی شرکت مورد نظر
  • تاریخ تأسیس و شروع فعالیت قانونی و رسمی شرکت
  • آگاهی از نوع شخصیت حقوقی ( شرکت سهامی ، مسئولیت محدود ، موسسه و … )

مزایا استعلام شرکت از طریق روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

  • دریافت آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت مربوطه
  • اطلاعات کامل آگهی ها به همراه تاریخ دقیق انتشار
  • امکان استعلام از طریق تاریخ روزنامه یا تاریخ نامه اداره ثبت
مشاوره نحوه استعلام ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت نیک

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه استعلام ثبت شرکت و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و یا دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید.
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید.