خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

در این مقاله قصد داریم در مورد ثبت برند جواهرات ، مدارک ، مراحل لازم برای ثبت برند و هر آنچه که باید در مورد شرایط و ضوابط ثبت برند تجاری بدانید ، بپردازیم .
با تأمل در سیر تکاملی تمدن ها متوجه می شویم که انسان ها در ادوار مختلف ، همواره متناسب با سطح فرهنگ خود به دنبال زیبایی و تزئینات بوده و برای ایجاد این تزئینات از طبیعت و محیط اطراف بهره گرفته اند .

آشنایی با ثبت برند جواهرات

در طی قرن ها از فرهنگی به فرهنگ دیگر ، مواد کمیاب و زیبا مانند صدف ، استخوان ، سنگ ریزه ، عاج ، پنجه حیوانات ، چوب ، سنگ ، مروارید ، مرجان ، مینا مواد قیمتی نامیده می شدند ، از این مواد متناسب با طبیعت محل زندگی و فرهنگ در تزئینات بهره گرفته می شد .
در این میان ایران همواره در فرهنگ و تمدن مورد توجه بوده است و دارای سنن خاص خود در طراحی و استفاده از جواهرات می باشد .

جواهر عبارت است از مجموعه ای از کانی های طبیعی ، سنگ ها ، شبه کانی یا شبه سنگ ها و فسیل های قیمتی که نیمه قیمتی با منشأ معدنی و غیر معدنی است که از جمال و دلربایی بسیاری برخوردار بوده و مقبولیت عام دارند .

ثبت برند جواهرات

تاریخچه ثبت برند جواهرات

جواهرات در ایران ، تاریخچه کهن و پر فراز و نشیبی دارد چنانچه در ایران باستان ، از جواهرات علاوه بر زیبایی برای رفع بلا و طلسم خدایان بد سرشت استفاده می شد و همچنین جواهرات نشان دهنده مقام اجتماعی شخص و اصالت خانوادگی او نیز بود .
در ایران برای ساخت جواهرات از طلا ، نقره ، برنز و سنگ های رنگی استفاده می شده است و از آن جا که ایرانیان اهمیت زیادی به تجمل و آراستگی می دادند ، از نظر جواهرات برای تزئین لباس ها ، آرایش مو و ساخت ظروف استفاده می کردند .

از این نظر ایرانیان در هر دوره تاریخی دارای سبک و نقش و نگاره های ویژه ای شدند .
جواهرات و زیورآلات از دیرباز در ایران به عنوان قطعه ای از لباس در میان اقوام مختلف مطرح بوده است و مردم ایل قشقایی و عرب های منطقه خوزستان بیشترین استفاده کنندگان از جواهرات و زیورآلات بوده اند .
جواهرات در میان مردم قشقایی شامل گردنبند مهلو ، گردنبند میخک ، مهره ای و عنبردان و بازوبند است .

با گام نهادن به قرن بیستم صنعت جواهر سازی ایران وارد عصر جدیدی شد و به هر صورت تاریخ جواهرات ایران سرشار از غرور و افتخارات فراوان برای سازندگان و هنرمندان این صنف و صنعت است و نشان می داد که همواره در طول تاریخ این کشور ،جواهر سازان هنرمند ایرانی با خلق آفرینش های بی نظیر و بی همتا توانسته اند توجه جهانیان را به خود جلب کنند .

 مدارک لازم برای ثبت برند جواهرات

  • تکمیل دو نسخه اظهارنامه علامت
  • مدارک هویت متقاضی
    اشخاص حقیقی : کپی شناسنامه و کارت ملی
    اشخاص حقوقی : آخرین روزنامه رسمی ، تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضاء
  • مدارک نماینده قانونی : در صورتی که تقاضا توسط نماینده قانونی ( وکیل ، دارنده یا دارندگان حق امضاء برای اشخاص حقوقی و … ) به عمل آید ، مدارک آن ضمیمه گردد .
  • ده نمونه گرافیکی با تصویر از علامت درخواست حداکثر در ابعاد 10×10 سانتی متر
  • در صورت سه بعدی بودن علامت، ارائه علامت به صورت نمونه گرافیکی یا تصویر دو بعدی به نحوی که از شش زاویه متفاوت تهیه و در مجموع یک نمونه واحد را تشکیل دهند .
  • ارائه مدارک دال بر فعالیت در رشته مربوط به عنوان مثال : جواز اعلامیه تأسیس از صنایع یا پروانه بهره برداری صنایع یا پروانه ساخت ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا پروانه کسب و … .
  • استفاده از حق تقدم : در صورتی که متقاضی یا متقاضیان ثبت بخواهند به استناد تقاضای ثبت خارج از کشور از مزایای حق تقدم ( حداکثر تا 6 ماه ) استفاده نمایند می بایست مدارک مربوطه به حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف مدت 15 روز از آن تاریخ تسلیم نمایند .
  • نسخه ای از ضوابط و شرایط استفاده از علامت جمعی و تأییدیه مقام صلاحیت دار
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه های قانونی :
    الف) هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی
    ب) معادل ارزی کلیه هزینه ها و تعرفه های ثبتی علامت بر مبنای فرانک سوئیس می بایست به شماره حساب ارزی به نام خدمات ثبتی اداره کل مالکیت صنعتی واریز گردد .

فرآیند ثبت برند جواهرات

فرآیند ثبت برند جواهرات

  1. متقاضی باید پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز و مراجعه به سایت اداره مالکیت صنعتی ، اداره ثبت علائم تجاری از طریق گزینه ثبت اظهارنامه علامت تجاری نسبت به تکمیل اظهارنامه به صورت گام به گام اقدام کند .
  2. وارد کردن اطلاعات اظهارنامه اعم از شماره تلفن ثابت و همراه و آدرس ایمیل به صورت دقیق و صحیح برای پیگیری پرونده پس از دریافت شماره اظهارنامه ضروری می باشد .
  3. در مرحله بعد باید تصویر تمامی مدارک متقاضی به همراه مجوز ها و تصویری از علامت به ترتیب بارگذاری شوند .
  4. سپس متقاضی باید کلیه اطلاعات و ضمائم بارگذاری شده را به دقت بازبینی نموده و از صحت اطلاعات اطمینان حاصل نماید .
  5. پس از تایید اطلاعات ، باید متقاضی به درگاه اینترنتی بانک متصل شده و اقدام به واریز هزینه های ثبت اظهارنامه نماید .
  6. بعد از واریز هزینه ، شماره اظهارنامه به متقاضی داده می شود .
  7. پس از بررسی اظهارنامه توسط کارشناس ، در صورت وجود نقص در مدارک ، از طریق ابلاغیه ای به مالک اعلام می گردد و در صورت کامل بودن مدارک اگر برای نام تجاری سابقه ای وجود نداشته باشد ، آگهی در روزنامه رسمی صادر می گردد .
  8. پس از انتشار آگهی رسمی ، متقاضی با مراجعه به اداره ثبت علامت تجاری نسبت به دریافت گواهینامه ثبت علامت تجاری خود اقدام می نماید .

 

سامانه ثبت شرکت نیک

مشاوره ثبت برند جواهرات

شما میتوانید جهت ثبت برند جواهرات و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید .
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید .