خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

با توجه به افزایش حجم تولیدات و خدمات و رقابت روزمره بین برندهای مختلف ، انتخاب مشتریان بر اساس عوامل مختلفی صورت می گیرد که از جمله آن ها می توان به شاخص های انتخاب برند اشاره کرد.
برند نشان دهنده ی منبع محصولات به مشتری است و مانع از آن می شود که متقلبان درصدد عرضه کالای مشابه به مصرف کنندگان باشند. مصرف کنندگان از طریق برندها محصولات و یا خدمات را شناخته و به آن ها پایبند می شوند. یک برند موفق محصول خدمات مشخص و یا مشخصی است که چنانچه خریدار یا استفاده کننده به ارزش های منحصر به فرد آن پی ببرد مستحکم تر می شود و در نتیجه می تواند به رشد خود در بازار ادامه دهد.
نظر به اهمیت ثبت برند در بازارهای داخلی و بین المللی ، موسسه ثبت برند نیک ، با کادری متخصص و مجرب خدمات خود را به صورت ویژه ارائه می نماید .
خدمات  این موسسه در راستای تضمین بهبود روند ثبت برند شامل موارد ذیل می باشد :

  • همراهی در انتخاب نامی متمایز برای برند

برند نمادی پیچیده است که دامنه متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در برمی گیرد. بنابراین، نام برند باید به نحوی طراحی شود که جدید و خلاقانه باشد .  به عبارت دیگر ، علامت تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم مستعمل قبلی باشد. برخی از افراد با افزایش یا کاهش یک حرف یا یک شکل کوچک به اشکال قبلی مدعی ثبت علامت تجاری می شوند که در این حالت متصدی ثبت ضمن رد آن مانع ثبت علائم تکراری می شود. استناد و ادعای چنین مدعیانی این است که علامت پیشنهادی عین علامت قبلی و مستعمل نمی باشد لیکن باید توجه داشت که علامت و طرح پیشنهادی نباید در مشاهده و نگاه افراد غیرمتخصص، تداعی کننده علامت ثبت شده قبلی باشد ولو اینکه از منظر اثبات، عین علامت قبلی تلقی نشود.
علائم تجاری  یا اصطلاحاَ برند، باید به نحوی ترسیم و تعیین شود که موجب خطا ، اشتباه ، فریب و گمراهی مخاطب و مشاهده کننده نگردد. بدیهی است متصدی ثبت از ثبت طرح ها و نشان هایی که آرم و علامت شرکت و موسسه دیگری را تداعی نمایند خودداری به عمل می آورد.
همچنین علامت تجاری یک شرکت باید در میان علائم شرکت های مشابه ، مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی به سهولت تمیز داده شود.
مشاورین ما در ثبت شرکت نیک ، شما را در انتخاب نامی نیکو و متمایز همراهی خواهند کرد.

  • استعلام برند

به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند، کارشناسان ما از نام پیشنهادی شما استعلام خواهند گرفت.
با استعلام برند قبل از ثبت می توان از تمامی برندهای ثبت شده در 45 طبقه کاری مطلع شد.در برخی مواقع ممکن است یک برند را مختص کالا و یا خدماتی خاص بدانیم و بخواهیم از همان نام در کالا یا خدماتی دیگر استفاده کنیم.لذا با استعلام برند قبل از ثبت،از ثبت آن برند در طبقات دیگر نیز مطلع می شویم و نیازی نمی باشد که برای آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم کنیم.

پس از انتخاب نام برند ، نوبت به تکمیل اظهارنامه ثبت برند است. جهت تکمیل اظهارنامه برند می بایست به پورتال اداره مالکیت معنوی به نشانی htt://iripo.ssaa.ir   مراجعه نمود. پس از مراجعه به این پایگاه  مراحل ثبت نام را گام به گام طی نمایید. پس از پایان مراحل اینترنتی ، کد رهگیری را دریافت خواهید. ( شایان ذکر است تمامی مراحل ثبت نام اینترنتی برند در مقاله ” مراحل ثبت اینترنتی برند ” به طور کامل توضیح داده شده است . متقاضیان می توانند به این مقاله در سایت مراجعه فرمایند و یا تمامی امور را به متخصصان ثبت نیک بسپارند).
بعد از تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک ،کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می نماید.نتیجه ممکن است ثبت برند ( صدور آگهی نوبت اول ) ، اخطار نقص و یا رد آن  باشد. لذا چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد در این صورت می بایست نسبت به ارائه مدارک لازم اقدام نمود.
لازم به ذکر است ، چنانچه برند لاتین باشد یا ریشه عربی داشته باشد باید کارت بازرگانی داشته باشید.
پس از ارسال مدارک و آگهی نوبت اول ، می بایست از طریق سامانه نسبت به پرداخت هزینه روزنامه رسمی اول و پرداخت حق الثبت اقدام نمایید. پس از انتشار آگهی ثبت علامت ، ظرف 30 روز از تاریخ انتشار، در صورتی که  نسبت به تقاضای ثبت علامت  اعتراض نشده  باشد ، می توان نسبت به آگهی ثبت نوبت دوم اقدام نمود.
ثبت علامت در دفتر ثبت ، با قید مراتب ذیل به عمل خواهد آمد :
1. اسم و نشانی و تابعیت مالک علامت
2. اسم و نشانی و تابعیت مالک علامت
3. الصاق یک نمونه از علامت در محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
4. تعیین اجزا علامت با ذکر رنگ ، در صورتی که رنگ به عنوان صفت مشخصه و یا ویژگی علامت باشد.
5. تاریخ کامل ( ساعت ، روز ، ماه و سال ) و شماره ثبت اظهارنامه و تاریخ و شماره ثبت علامت.
6. فهرست کالاها و خدماتی که علامت برای تشخیص آن ها استفاده می شود، با اشاره به طبقه یا طبقات آن ها طبق طبقه بندی بین المللی
7. در صورت ادعای حق تقدم و پذیرش آن ، تاریخ ، شماره و محل تسلیم اظهارنامه مقدم
8. مدت اعتبار ثبت علامت
نکته : در دفتر ثبت برای هر علامت دو صفحه اختصاص می یابد و هر تغییر و اصلاح و همچنین نقل و انتقالاتی که جزئاَ یا کلاَ نسبت به علامت صورت می گیرد، در صفحات مزبور قید می گردد. در صورت نیاز به صفحات اضافی مرجع ثبت می تواند از دفتر متممی به این منظور استفاده نماید.
درج مراتب فوق پس از تکمیل باید به امضاء یا نماینده قانونی وی و همچنین رئیس اداره ثبت علائم تجاری برسد.
مدت اعتبار علامت ثبت شده به موجب ماده 14 قانون ثبت علائم تجاری ده سال تعیین شده است و تمدید اعتبار آن برای دوره های بعدی بلامانع است . ضمناَ چنانچه علامت ثبت شده برای مدت 3 سال از تاریخ ثبت بلااستفاده بماند هر شخص ذینفع می تواند ابطال آن را از دادگاه صالحه درخواست نماید.
” مرکز تخصصی نیک ،  پیشرو در امور ثبتی “