خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

در این مطلب قصد داریم در مورد عقد شرکت ، هدف اصلی از این امر یعنی فعالیت تجاری و کسب سود و موارد مربوط به آن بپردازیم ، چنانچه پیش از ثبت شرکت بهتر است با تمامی موارد مربوط به آن آشنایی کامل داشته باشید که توضیح داده ایم .

مفهوم عقد شرکت 

عقدی که به سبب آن دو یا چند شخص برای تصرف مشترک و هم برای تقسیم سود و زیان حاصل از آن و مقاصد دیگر حقوق خود را در میان گذاشته تا بجای آن ، مالک بتواند سهمی مشاع از این تشکل داشته باشد .
پس در این تعریف آن عقد از اشاعه ساده جدا شده است و شریکان در تشکیل آن هدف خاص خود را دنبال کرده اند که می تواند با سود بردن و تقسیم آن همراه باشد یا می تواند جنبه اخلاقی و یا اجتماعی داشته باشد مثل یاری درماندگان و تشویق دانشمندان و محققین .     

عقد شرکت                                                                         

به دو دلیل مفهوم بالا را نمی توان به مفهوم آن در قانون تجارت سرایت داد 

  • چون در شرکت تجاری هدف شرکاء چیزی به غیر سود بردن و تقسیم آن نمی باشد ، تشکیلاتی که اهداف اخلاقی و اجتماعی دارند و به نام انجمن هستند شرکت تجاری محسوب نخواهند شد.
  • در شرکت مدنی رابطه شخصی شرکاء با مال مشاع ازبین نمی رود ولی در شرکت تجاری شخصیت جمعی شرکاء که شخصیت حقوقی گفته می شود ، مالک مال خواهد شد .
    در شرکت مدنی اموال شرکاء به خودشان تعلق دارد و سود و زیان از اداره شرکت به خودشان بر می گردد ، ولی در شرکت تجاری مال مشاع که خود شرکاء در میان می گذارند ، فقط به شرکت  تعلق دارد که همان شخص حقوقی در نظر گرفته می شود .

سامانه ثبت شرکت نیک

مشاوره عقد شرکت

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر در مورد عقد شرکت و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری ، ثبت تغییرات شرکت و یا دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید .
همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید .