خیابان ملاصدرا، پلاک 76، ساختمان ثبت ونک

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
ثبت نیک

نحوه نعیین قیمت ثبت شرکت

هزینه و قیمت ثبت شرکت موارد متعددی را دربرمی گیرد که از آن جمله می توان به هزینه تعیین اسم شرکت ، هزینه پستی ثبت شرکت ، هزینه حق الثبت ، هزینه درج در روزنامه محلی، هزینه پاکت ، پوشه و گیره ، هزینه روزنامه رسمی کل کشور  ، هزینه پلمپ دفاتر تجاری، هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اشاره داشت.

لازم به توضیح است ، عواملی نظیر نوع شرکت، میزان سرمایه شرکت، موضوع فعالیت شرکت و تعداد اعضاء شرکت در قیمت ثبت شرکت تاثیرگذار خواهد بود.
در این مطلب سعی داریم در نحوه مشخص شدن هزینه و قیمت ثبت شرکت توضیحات کاملی ارائه دهیم.

قیمت ثبت شرکت

هزینه های مربوط به قیمت ثبت شرکت

هزینه تعیین اسم شرکت

نام شرکت عبارتست از واژه یا واژگان با معنی که متقاضیان ثبت اعم از ایرانی یا خارجی برای شناسایی شخصیت حقوقی به مرجع ثبت پیشنهاد می نمایند.
جهت ثبت نام شرکت، ابتدا می بایست پنج نام را برای شرکت خود انتخاب نمایید و به ترتیب اولویت در پایگاه اینترنتی اداره کل ثبت شرکت ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir وارد کنید تا از بین آن ها یکی مورد تایید قرار گیرد.

هزینه تعیین نام شرکت 40000 ریال می باشد که در اداره ثبت شرکت های تهران پس از صدور آگهی و در هنگام دریافت مدارک پرداخت می گردد و در سایر واحدهای ثبتی شرکت ها ، می بایست فیش واریزی مبلغ مذکور به حساب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بانک ملی به شماره حساب سیبا 2171329011009 واریز و همراه سایر مدارک ، به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

هزینه پستی ثبت شرکت

پس از تعیین نام و اخذ پذیرش اینترنتی از طریق سامانه اداره ثبت شرکت ها، می بایست نسخ اصلی صورت جلسات تنظیمی و ضمائم آن ها را از طریق باجه های پست به صورت سفارشی به آدرس ذکر شده در تاییدیه ی پذیرش ارسال نمایید.
در حال حاضر هزینه ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها در تهران بیش از 200000 ریال می باشد که چنانچه تعداد برگه های ارسالی بیش از 10 برگه باشد به ازای هر برگ حدود 7000 ریال باید پرداخت گردد.

هزینه حق الثبت

منظور از حق الثبت همان ابطال فیش سرمایه است که برای سرمایه های مختلف متغیر می باشد. هزینه حق الثبت از سرمایه یک میلیون ریال که حداقل سرمایه می باشد تا 1/000/000/000 ریال به صورت تصاعدی متغیر است و از این مبلغ به بالا هزینه ابطال فیش ثابت می باشد.
( شایان ذکر است این هزینه طبق تعرفه اداره ثبت شرکت ها محاسبه می گردد و ارتباط مستقیم با قیمت ثبت شرکت دارد ).

هزینه ثبت شرکت

هزینه حق الدرج یا درج در روزنامه محلی

برابر تکالیف مصرح قوانین حاکم (قانون تجارت و نظام نامه ثبت شرکت ها)؛ صاحبان اشخاص حقوقی در حوزه شرکت ها و موسسات غیر تجاری  مکلفند نسبت به انتشار آگهی ثبت شرکت و سایر تغییرات پس از ثبت برابر سوابق ثبتی و مفاد اساسنامه اقدام نمایند. به طور کلی، ثبت شرکت در دو نوبت روزنامه می گردد :

  1. روزنامه محلی که هزینه آن ها در اداره ثبت شرکت ها پرداخت می شود. ( این هزینه بستگی به تعداد خطوط موجود در آگهی تاسیس و موضوع شرکت دارد).
  2. روزنامه رسمی کل کشور که پرداخت هزینه آن به صورت اینترنتی  است .

هزینه روزنامه رسمی کل کشور

دارندگان آگهی برای ثبت آگهی در روزنامه رسمی، می بایست پس از انجام مراحل قانونی و ثبت آگهی خود در ادارات ثبت، تمامی مراحل را از طریق پورتال روزنامه رسمی کشور به آدرس http://www.rrk.ir انجام دهند و هزینه ی انتشار آگهی را نیز صرفاَ به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

برای این منظور پس از مراجعه به سامانه مذکور می بایست در قسمت ثبت نام کاربر جدید کلیک نمایید و شماره موبایل را جهت دریافت پیامک وارد کنید.
در مرحله بعدی، آدرس و کدپستی را جهت دریافت نسخه کاغذی روزنامه  درج کنید.
سپس با ورود به صفحه شخصی من، با کلیک بر روی قسمت هزینه آگهی  ،شماره مکانیزه 18 رقمی را وارد نمایید و با وارد نمودن رمز دوم اطلاعات بانکی خود را درج کنید.

با پرداخت هزینه ی آگهی شماره پیگیری به شما داده می شود که از طریق این کد، بدون نیاز به مراجعه ی حضوری می توانید کلیه مراحل ثبت آگهی خود را پیگیری نمایید.
وضعیت آگهی می تواند یکی از حالت های ذیل را داشته باشد:

  1. دریافت شده از ثبت
    یعنی هزینه آگهی توسط متقاضی پرداخت نشده است و یا پرداخت هزینه با موفقیت انجام نشده است و می بایست جهت چاپ آگهی،با انتخاب پرداخت آنلاین مبلغ آگهی ؛اقدام به پرداخت هزینه آگهی نماید.
  2. آماده ارسال به چاپ
    در این حالت هزینه چاپ با موفقیت انجام شده و جهت چاپ ارسال شده است.
  3. در حال انتشار امضا نشده
    یعنی آگهی در حال چاپ است اما هنوز امضاء نشده است.
  4. انتشار یافته امضا نشده
    یعنی آگهی چاپ شده و در سایت موجود است ولی هنوز نسخه امضا شده آن صادر نشده است.
  5. انتشار یافته امضا شده
    یعنی آگهی چاپ شده است.
    لازم به توضیح است، نحوه محاسبه روزنامه رسمی بستگی به میزان موضوع و تعداد اعضاء شرکت دارد که به صورت آنلاین و علی الحساب محاسبه می گردد.

تعرفه ثبت شرکت

قیمت پلمپ دفاتر تجاری

دفتر روزنامه ، دارایی ، کل و هر دفتری که داشتن آن را وزارت دادگستری لازم بداند باید قبل از آنکه چیزی در آن نوشته شود مهر و پلمپ گردد .
تکلیف انجام پلمپ دفاتر تجاری به موجب ماده شش قانون تجارت ، بلافاصله پس از ثبت تاسیس اشخاص حقوقی یا ثبت اشخاص حقیقی در دفاتر ثبت تجاری الزامی بوده و مسئولیت عدم انجام این اقدام با مدیران مربوطه خواهد بود.

لذا، پس از ثبت شرکت و پرداخت هزینه روزنامه رسمی شرکت، به مدت یک ماه فرصت دارید تا نسبت به پرداخت هزینه پلمپ دفاتر تجاری و اخذ آن ها اقدام نمایید.
هزینه دفاتر کل و روزنامه و دفتر دارایی با توجه به اینکه 50 یا 100 برگی یا بیشتر باشند در واحدهای ثبتی مختلف متفاوت است.
شایان ذکر است، پرداخت هزینه های پلمپ دفاتر تجاری در سامانه اداره ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی امکان پذیر است.

هزینه تشکیل پرونده مالیاتی و قیمت اخذ کداقتصادی

هر شخصیت حقوقی ( شرکت) باید پس از تأسیس برای تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی، اقدام کند. طبق مقررات مربوطه، شرکت تا 2 ماه پس از تأسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت حق التمبر (مالیات) سرمایه می باشد.

تشکیل پرونده مالیاتی به معنای آن است که شرکت به سازمان امور مالیاتی اعلام نماید که چنین شرکتی تأسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه شرکت را پرداخت نماید در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی معادل دو برابر مبلغ اولیه خواهید شد.

به عبارت دیگر در صورت عدم تشکیل پرونده مالیاتی و پرداخت حق التمبر دارایی ظرف دو ماه به جای 2 در هزار معادل 6 در هزار سرمایه شرکت ثبت شده باید پرداخت نمایید.
در نظر داشته باشید که حتی در صورت عدم فعالیت شرکت تشکیل پرونده مالیاتی الزامی است و برای اعلام عدم فعالیت و عدم پرداخت مالیات احتیاج به انجام آن می باشد و در غیر این صورت مشمول جریمه می شوید.

هزینه پاکت ، پوشه ، گیره و ..

این هزینه ها در طول کار بوجود می آیند هرچند ناچیز ولی در قیمت ثبت شرکت تاثیر دارد

قیمت ثبت شرکت در سال 1400

قیمت ثبت شرکت در سال 1400

[table id=25 /]

استعلام قیمت ثبت شرکت

سامانه ثبت شرکت نیک

شما میتوانید جهت اطلاع بیشتر و استعلام قیمت ثبت شرکت  و همچنین مشاوره در زمینه های ثبت شرکت ، ثبت برند تجاری و ثبت تغییرات شرکت دیگر امور ثبتی ، با شماره 02188888822 تماس حاصل فرمایید.
همچنین میتوانید صفحه اسم شرکت را برای دیدن نامهای اصیل و خاص و انتخاب نام مناسب شرکت ، دنبال کنید.

همچنین برای دیدن کلیپ های آموزشی میتوانید ما را در اینستاگرام ثبت نیک دنبال نمایید.